אנדוקרינולוגיה ילדים

עדויות נוספות תומכות ביעילות ובטיחות Tirzepatide ואגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 להפחתת משקל (Obesity)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity מדווחים חוקרים על תוצאות מטה-אנליזה חדשה, מהן עולות עדויות התומכות ביעילות ובטיחות Tirzepatide  ותרופות ממשפחת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 במטופלים עם עודף-משקל והשמנת-יתר.

מטה האנליזה הנוכחית נועדה לבחון את היעילות והבטיחות של Tirzepatide לעומת אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 ותרופות אחרות להפחתת משקל בטיפול במטופלים עם עודף-משקל או השמנת-יתר.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, Embase ו-Cochrane CENTRAL לזיהוי מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת Tirzepatide, אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1, או תרופות מאושרות אחרות להפחתת משקל. הם השלימו מטה-אנליזה עם השוואות ישירות ועקיפות בין קבוצות הטיפול.

התוצאים העיקריים כללו ירידה של לפחות 5%, לפחות 10%, או לפחות 15% במשקל הגוף וכן ירידה אבסולוטית במשקל הגוף. עוד נבחנה בטיחות הטיפול התרופתי.

הסקירה כללה 31 מחקרים אקראיים ומבוקרים, אשר כללו למעלה מ-35,000 משתתפים.

הטיפול ב- Tirzepatide במינון 15 מ”ג דורג בשלישייה הראשונה בהשפעתו על מדדי משקל, איזון גליקמי (המוגלובין מסוכרר), פרופיל שומנים (כולסטרול כולל, HDL, LDL, טריגליצרידים) ולחץ דם. הטיפול ב-Tirzepatide במינון 15 מ”ג הדגים את היעילות הגבוהה ביותר לעומת פלסבו להשגת ירידה של לפחות 15% במשקל הגוף (יחס סיכון של 10.24, רווח בר-סמך 95% של 6.42-16.34).

בהשוואה לפלסבו, הטיפול ב- Tirzepatide ואגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 בכל המינונים לווה בעליה משמעותית בסיכון לתופעות לוואי גסטרואינטסטינאליות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור התועלת של Tirzepatide ואגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 בהפחתת משקל ושיפור מספר מדדים מטבוליים, מדובר בטיפול מבטיח בחולים עם עודף-משקל והשמנת-יתר.

Obesity, Feb 27, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה