אנדוקרינולוגיה ילדים

Tirzepatide מפחית משקל ללא קשר ל-BMI או משך ההשמנה (ECO)

Tirzepatide הפחית באופן עקבי את משקל הגוף ללא קשר לBMI ולמשך עודף המשקל או השמנת היתר, כך עולה ממחקרים שעתידים להיות מוצגים בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר

Tirzepatide (Zepbound לירידה במשקל; Mounjaro לסוכרת מסוג 2) הפחית באופן עקבי את משקל הגוף ללא קשר לאינדקס מסת הגוף (BMI) לפני הטיפול והפחית את משקל הגוף והיקף המותניים ללא קשר למשך עודף המשקל או השמנת היתר, כך עולה מצמד מחקרים שעתידים להיות מוצגים בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר (ECO). המחקר שאב את נתוניו מממצאים משולבים ממחקרי SURMOUNT 1-4 שבדקו את היעילות והבטיחות של tirzepatide לעומת פלצבו.

המחקר הראשון בחן את ההשפעה של קטגוריית ה-BMI הבסיסית על הפחתת משקל לאורך סדרת ניסויי פאזה 3 של tirzepatide, פוליפפטיד כפול אגוניסט של GIP ו-GLP-1. לפי המחקר, יותר מטופלים ב-tirzepatide מאשר פלצבו השיגו את יעדי הפחתת משקל הגוף של 5%, 10% ו-15%.

“בכל הניסויים של SURMOUNT 1-4, טיפול ב-tirzepatide, יחד עם דיאטה מופחתת קלוריות ופעילות גופנית מוגברת, הביאו באופן עקבי להפחתת משקל קלינית משמעותית של 5% או יותר, 10% או יותר, או 15% או יותר, בהשוואה לפלצבו, ללא קשר לתת-קבוצת BMI הבסיסית, במבוגרים עם השמנת יתר או עודף משקל (BMI של 27 ומעלה)”, אמר ומחבר שותף של המחקר.

מחברי המחקר השני הגיעו למסקנה כי “Tirzepatide הפחית באופן עקבי את משקל הגוף ואת היקף המותניים באנשים שחיים עם השמנת יתר או עודף משקל עם מחלות נלוות הקשורות למשקל ללא קשר למשך המחלה. תוצאות אלו תואמות את הממצאים הכוללים מכל מחקר בתוכנית SURMOUNT.”

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה