ילדים

חדש בשניידר – מרפאה פסיכולוגית לילדי גן

במרכז “שניידר” לרפואת ילדים מקבוצת שירותי בריאות כללית, נפתחה לאחרונה מרפאה פסיכולוגית לילדים בגיל הגן. המרפאה פועלת במסגרת המכון להתפתחות הילד.

פעמים רבות מוצאים עצמם הורים לילדים בגיל הגן תוהים ולא מבינים את ההתנהגות של ילדם:

האם הוא כבר בשל לכתה א’? האם הילד עלול לסבול מליקויי למידה? מדוע קשה לו לישון? מדוע הוא כועס ומתפרץ? למה הוא מקנא באחותו? למה הוא ביישן ואין לו חברים? למה קשה לנו להסתדר איתו?

המרפאה נועדה לטפל בקשיים התנהגותיים וריגשיים האופייניים לילדים בגיל הגן, ואשר אינם מקבלים מענה במסגרת סל הבריאות. במסגרת המרפאה ינתנו שירותים פסיכולוגים הכוללים אבחון, טיפול והדרכה לילדים והורים. השרותים ניתנים בתשלום.

המרפאה תפעל באחריותה של טובה ספיר, פסיכולוגית התפתחותית בכירה. הטיפולים והאבחונים ינתנו ע”י פסיכולוגיות בעלות מומחיות בתחום התפתחות הילד.

השרותים כוללים:



  • אבחון בשלות לקראת כיתה א’

אבחון פסיכולוגי להערכת הבשלות הקוגניטיבית-שכלית, הרגשית, החברתית והמוטורית של הילדים; יעוץ להורים בקבלת ההחלטה האם להעלות את ילדם לכיתה א’ או להשאירו שנה נוספת בגן.



  • אבחון מוקדם של ליקויי למידה אצל ילדי גן

יינתן במסגרת המרכז לליקויי למידה, ויכלול אבחון פסיכולוגי ודידקטי להערכת הכישורים הקוגניטיביים, ואיתור מוקדי קושי בלמידה. בהתאם לתוצאות האבחון תגובש עם ההורים תוכנית התערבות טיפולית, כגון: התאמת מסגרת חינוכית, הוראה מתקנת וריפוי בעיסוק.



  • טיפול פסיכולוגי ו/או הדרכת הורים

מיועד לילדים המגלים קשיים התנהגותיים או ריגשיים כמו: קשיים ביחסי הורים-ילדים, קנאת אחים, התפרצויות זעם, בעיות שינה, רכישת הרגלי ניקיון, פחדים, ביישנות מוגזמת, קשיים חברתיים, קשיים סביב אימוץ. הטיפול יעשה באופן פרטני לילד או לילד ולהוריו במשותף, וילווה בהדרכה להורים.

השרותים ינתנו לילדים שאינם מקבלים טיפול במכון להתפתחות הילד או שסיימו את מכסת הטיפולים המגיעה להם מתוך סל הבריאות. במידת הצורך המשפחה תופנה להתיעצות עם מומחים אחרים מצוות בית החולים.

לקביעת פגישה ולקבלת פרטים ניתן להתקשר לטל’ 9253052-   03

מרכז שניידר לרפואת ילדים הוא אחד  מ 14 בתי החולים של קבוצת שרותי בריאות כללית בכל רחבי הארץ. קבוצת שרותי בריאות כללית היא ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם המשרת 3.7 מליון לקוחות (60% מכלל המבוטחים במדינת ישראל). לרשות הכללית 1,300 מרפאות ומכונים ולרשות כלל הציבור עומדים בנוסף לבתיה”ח גם רשת ש.ל.ה לרפואת שיניים, רשת כללית רפואה משלימה וכללית אישית להזמנת שרותים עד  הבית. מוקד השרות הטלפוני “כללית call” עומד לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאים בריאותיים ולמידע כללי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    התכנים המוצגים באתר זה מיועדים לאנשי צוות רפואי בלבד

    אם כבר נרשמת, יש להקליד את פרטי הזיהוי שלך