ילדים

איגוד רופאי בריאות הציבור וארגון הרוקחות: ביטול מס משקאות הסוכר הוא חוסר אחריות ופגיעה בבריאות הציבור

בהודעה שפרסם איגוד רופאי בריאות הציבור של ההסתדרות הרפואית הוא קורא לביטול מס משקאות סוכר – חוסר אחריות.

האיגוד מביע חלחלה מחוסר האחריות: בריאותי, כלכלי, חברתי וציבורי. זוהי מתנה אדירה לחברות המשקאות, על חשבון הציבור ועל חשבון בריאות הציבור.
לדברי האיגוד,  אינטרסים פוליטיים ומסחריים גוברים על האינטרסים הציבוריים, והקמת צוות משותף לבחינה היא זריית סוכר בעיני הציבור.
כבר הוקמו צוותים וניתנו המלצות מקצועיות, אבל הממשלה מסרבת להישמע לקול ההיגיון, לקול הבריאות ולקול המדע. האיגוד קורא לציבור: שתו מים.

 

ארגון הרוקחות בישראל פרסם גם הוא הצהרה כי הוא רואה בביטול המס על משקאות סוכר צעד לא אחראי בעל השלכות מרחיקות לכת לטווח הארוך על בריאות הציבור.

לדברי האיגוד, מדובר בהחלטה שבטווח הארוך שלה רק תחריף את מגיפת ההשמנה ואת הסכרת בקרב הציבור. ביד אחת הממשלה מקדמת תכניות בריאות וחינוך לתזונה נכונה באמצעות משרד הבריאות, ואילו ביד השניה, באמצעות משרד האוצר, פועלת הממשלה להורדת המס של משקאות סוכר דבר שרק יגביר את הצריכה שלהם. כל המחקרים תומכים בכך שיש למסות משקאות סוכר ולהגביל את הפרסום שלהם כדי להפחית ככל הניתן את הצריכה שלהם. מגיפת ההשמנה תהפוך את הציבור לחולה יותר, דבר שלאורך זמן יהווה נטל כלכלי על קופת המדינה ועל מערכת הבריאות. עוד נמסר: “כמי שפוגשים בבתי המרקחת על בסיס יומי חולי סכרת אנו רואים חשיבות גדולה במיסוי משקאות סוכר כדי להפחית ככל הניתן את השימוש בהם. אנו קוראים לשר האוצר להישמע למומחי הבריאות ולהיגיון ולחזור בו מההחלטה הזאת שרק תפגע בבריאות של כולנו”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה