ילדים

שר הבריאות אוריאל בוסו ממנה היום ועדה לאסדרת פעילות תאגידי הבריאות 

משרד הבריאות
דוברות המשרד הודיעה היום כי הוועדה, בראשותו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, תגיש את המלצותיה לשר בתחילת חודש יולי 2024

תאגידי הבריאות פועלים לצד בתי החולים הממשלתיים הכלליים כגוף ללא מטרות רווח לצורך ביצוע מחקרים רפואיים וכן להפעלת תשתיות בתי החולים מעבר לשעות העבודה ולהעסקת צוותים רפואיים, במטרה להרחיב את המענה הרפואי למטופלים. התאגידים מאפשרים גמישות פעולה מחויבת מציאות לבתי החולים כגוף ממשלתי המספק שירות חיוני ומציל חיים בסביבה תחרותית, חלקה פרטית בבעלות ובמימון. אלמלא השימוש בהם, בתי החולים היו מצמצמים משמעותית את פעילותם בשעות אחר הצהריים והערב והיו מתקשים לתת מענה זמין למטופלים באופן שהיה פוגע ברמת השירות הרפואי לציבור.

שר הבריאות אוריאל בוסו ממנה היום (יום ב’ 11.3.24) את ועדת האסדרה לפעילות תאגידי הבריאות לאחר שהמועד האחרון בו עודכנו התקנות היה לפני שנים רבות. זאת, בזמן שחלו שינויים רבים במנגנוני הניהול, כוח האדם והרכש וכן בסביבה הרפואית, התפעולית והכלכלית שבה פועלים המרכזים הרפואיים הממשלתיים ומשק האשפוז בכללותו.

בראש הוועדה יעמוד מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, והיא תדון בעדכון מסגרת האסדרה של פעילות תאגידי הבריאות. כך, הוועדה תבחן את מטרות התאגידים ופעילותם, תקבע כללי ממשל תאגידי עדכניים, תבחן את היחסים המשפטיים והכלכליים בין התאגיד לבית החולים, תבחן את מנגנוני העסקת העובדים וקביעת השכר, לרבות בחינה של קביעת כללים לגבי עובדים המועסקים הן בבתי החולים והן בתאגיד ומנגנוני התגמול והמבנה הארגוני, וכן, תבחן את אספקת שירותים לגופים חיצוניים ומיזמים משותפים בהם מעורבים התאגידים. לצד כל זאת, תבחן הוועדה את מנגנוני הפיקוח והאכיפה על התאגידים. הוועדה תגיש את מסקנותיה לשר הבריאות בתחילת חודש יולי 2024.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה