רוקחות-פרמקולוגיה

אלפי תרופות מזויפות ומכונות ייצור נתפסו בפשיטה על מפעל לייצור תרופות מזויפות

משרד הבריאות

משרד הבריאות ומשטרת ישראל פשטו אתמול על מפעל לייצור תרופות מזויפות.

בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות ויחידת הונאה תל אביב במשטרת ישראל ובסיוע תחנת אשדוד, נערכה אתמול פשיטה על מפעל פיראטי באשדוד, שעל פי החשד ייצר תרופות מזויפות לאין אונות, סטרואידים אנאבוליים ואלכוהול מזויף. במקום נמצאו מספר מכונות לייצור תרופות, לרבות מכונה למילוי אריזות תרופות, וכן נתפסו אריזות ריקות רבות. בסיום הפשיטה אף הובא חשוד לתחנת משטרת אשדוד לחקירה.

במפעל נתפסו מאות כדורים נוספים מזויפים לאין אונות מסוג קמגרה גולד (Kamagra gold) וכן כדורים מזויפים לאין אונות בשם סנפורס 100 ו-150 (Cenforce 100 ,150). כמו כן, נמצאו במקום אמפולות ריקות שעל פי החשד מיועדות למילוי סטרואידים אנאבוליים, המשמשים באופן לא חוקי להגדלת מסת השריר עם הכיתוב tren depot 100,200,250 מ”ג, וכן נמצאו שרוולי פקקים עם הכיתוב “grey goose vodka” וכן נתפסו בקבוקים ריקים של אותו המותג דבר המעלה חשד שיוצר במקום אלכוהול מזויף. סך הכל נתפסו אלפי תרופות מזויפות לאין אונות, כאשר חלקן יוצרו במפעל וחלקן הוברחו באופן לא חוקי.

בנוסף, על פי החשד, יוצר במקום ג’ל קמגרה (Kamagra Gel) לאין אונות, האסור לשיווק או שימוש בישראל. מדובר בג’ל שעל פי בדיקות העבר הכיל את החומר הפעיל סילדנפיל שנמצא בתרופה ויאגרה, המשמשת לאין אונות.

משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש במוצרים מזויפים העלולים לפגוע בבריאות הציבור ומזכיר כי יש לרכוש תרופות בבתי מרקחת בלבד ובאישור רופא.

ד”ר רוני ברקוביץ’, מנהל אגף האכיפה והפיקוח במשרד הבריאות: “משרד הבריאות פועל יחד עם גורמי האכיפה כנגד הפצה ושיווק של תרופות ותכשירים לא מורשים ומזויפים. מאחר ותרופות שאינן משווקות במסלולי השיווק המאושרים או תרופות מזויפות, עלולות לסכן את בריאות הציבור, לגרום לתחלואה ואף למוות, יש להיזהר ולא לרכוש תרופות במקומות או באתרים לא מוכרים”.

שירה סולומון
דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה