רוקחות-פרמקולוגיה

תרופות המבוססות על אינקרטין עדיפות על אינסולין באזלי לסוכרת מסוג 2 (Diabetes Obesity and Metabolism)

מחקר חדש הראה כי תרופות להורדת גלוקוז המבוססות על אינקרטין (IBGLMs) הינן יעילות ואף עדיפות על הטיפול באינסולין באזלי, ולכן יש לשקול את השימוש ב-IBGLMs כטיפול הזרקה ראשון עבור רוב המטופלים עם סוכרת מסוג 2

מחקר חדש שפורסם ב-Diabetes Obesity and Metabolism הראה כי תרופות להורדת גלוקוז המבוססות על אינקרטין (IBGLMs – Incretin-based glucose-lowering medications) הינן יעילות ואף עדיפות על הטיפול באינסולין באזלי, ולכן יש לשקול את השימוש ב-IBGLMs כטיפול הראשון עבור רוב המטופלים עם סוכרת מסוג 2. תרופות חקייני אינקרטין (Incretin mimetics) ואינסולין מהווים את טיפול ההזרקה היעיל ביותר למטופלים עם סוכרת מסוג 2 שלא הגיבה לטיפולים הבסיסיים שכוללים דיאטה, פעילות גופנית ותרופות להורדת גלוקוז הניתנות דרך הפה (למשל מטפורמין). בעוד שטיפול באינסולין בזאלי מקושר לעלייה מסוימת במשקל, תרופות המבוססות על אינקרטין מאפשרות שליטה ואף הפחתה במשקל הגוף. מטרת המחקר הייתה להעריך את היעילות, הבטיחות והסבילות של IBGLMs בהשוואה לאינסולין בזאלי במטופלים עם סוכרת מסוג 2.

המחקר כלל מטה-אנליזה של מחקרים קליניים אקראיים שארכו השוואות בין IBGLMs לאינסולין בזאלי, כך שנקודת הסיום העיקרית של המחקרים הייתה ההבדל בהפחתה של ההמוגלובין המסוכרר (HbA1c) לעומת קו הבסיס בין הטיפולים השונים. נקודות משניות היו רמת הגלוקוז בפלזמה בזמן צום, משקל גוף, מספר אירועי היפוגליקמיה, לחץ דם ושומנים.

המטה-אנליזה כללה 20 מחקרים ו-11,843 מטופלים. התוצאות הראו כי IBGLMs הפחיתו את ה-HbA1c ב-0.48% יותר מאשר טיפול באינסולין בזאלי. השפעה זו באה לידי ביטוי באמצעות הטיפול ב-GLP-1RAs ארוכי טווח (ΔHbA1c -0.25 [-0.38; -0.11]%) ובטירזפטיד (GIP/GLP-1 receptor co-agonist), בעוד ש-GLP-1RA קצרי טווח הראו יעילות דומה לאינסולין באזלי. בנוסף, כל התרופות מסוג IBGLMs הביאו לירידה משמעותית במשקל הגוף בהשוואה לטיפול באינסולין באזלי (ירידה של 4.6 ק”ג), ובמיוחד הטיפול בטירזפטיד (ירידה של 12 ק”ג). כמו כן, IBGLMs הפחיתו משמעותית את מספר אירועי ההיפוגליקמיה והביאו לשיפור בלחץ הדם וברמת השומנים.

למאמר ב- Diabetes Obesity and Metabolism

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה