פסיכיאטריה

סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות ואיכות חיים ירודה בילדים עם מחלת לב מולדת (J Pediatr Rehabil Med)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Pediatric Rehabilitation Medicine עולה כי בילדים עם מחלת לב מולדת סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות וכן איכות חיים כוללת נמוכה יותר, בהשוואה לילדים בריאים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את שיעורי ההימצאות של הפרעות פסיכיאטריות ספציפיות, לזהות גורמים מנבאים הקשורים עם הפרעות אלו ולבחון את איכות החיים הכוללת של ילדים עם אבחנה של מחלת לב מולדת.

מחקר החתך כלל חולים אשר טופלו במרפאות חוץ של ה-National Heart Institute במצרים וכלל 204 ילדים עם אבחנה של מום לב מבני מולד. מעבר להערכת איכות החיים של הילדים עם מחלת לב מבנית מולדת באמצעות שאלון Pediatric Quality of Life Inventory Scale, שאלון Mini-International Neuropsychiatric Interview for Children and Adolescents שימש לזהות הפרעות פסיכיאטריות באוכלוסייה זו.

מהנתונים עולה כי בילדים עם מום לב מבני מולד תועד סיכון מוגבר להפרעות מצב רוח (יחס סיכויים של 3.4, רווח בר-סמך 95% של 2.0-5.9) והפרעות חרדה (יחס סיכויים של 5.3 (רווח בר-סמך 95% של 3.4-8.4). כמו כן, באוכלוסיית ילדים זו תועד סיכון מוגבר להפרעה טורדנית-כפייתית, בהשוואה לילדים בריאים (יחס סיכויים של 4.5, רווח בר-סמך 95% של 1.5-13.7).

בקרב ילדים עם מחלת לב מבנית מולדת, מום כחלוני לווה בירידה גדולה יותר באיכות החיים בהשוואה לילדים בריאים ללא מום לב מולד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר להפרעות פסיכיאטריות, לצד איכות חיים נמוכה יותר, בילדים עם מחלת לב מולדת, בהשוואה לילדים בריאים.

J Pediatr Rehabil Med, March 29, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה