רפואת ריאות

פרופ’ עודד נחליאלי מונה לחבר בוועדה לקביעת קריטריונים בינלאומיים להתמחות בתחום האנדוסקופיות והכירורגיה המזערית של בלוטות הרוק

פרופ' עודד נחליאלי, מנהל היחידה לכירורגיית הפה, הלסתות ובלוטות הרוק בא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת אף אוזן גרון ומנהל היחידה לכירורגיה פולשנית מזערית של הפה, הפנים והלסתות במרכז הרפואי לגליל, בנהריה, מונה לאחרונה על ידי החברה האמריקאית והבינלאומית לכירורגיית אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר לחבר בוועדה לקביעת קריטריונים בינלאומיים, להתמחות בתחום האנדוסקופיות והכירורגיה המזערית של בלוטות הרוק.

פרופ’ עודד נחליאלי, מנהל היחידה לכירורגיית הפה, הלסתות ובלוטות הרוק בא.ר.ם, המרכז הרב-תחומי לרפואת אף אוזן גרון ומנהל היחידה לכירורגיה פולשנית מזערית של הפה, הפנים והלסתות במרכז הרפואי לגליל, בנהריה, מונה לאחרונה על ידי החברה האמריקאית והבינלאומית לכירורגיית אף אוזן גרון וניתוחי ראש צוואר לחבר ועדה ב- Advisory Board of International Society of Sialendoscopy, הוועדה לקביעת קריטריונים בינלאומיים, להתמחות בתחום האנדוסקופיות והכירורגיה המזערית של בלוטות הרוק.
הוועדה תקבע את תוכנית ההתמחות לתחום חדש זה ואת הקריטריונים לאישורי ההתמחות בתחום, אשר ישליכו על כלל בתי החולים ברחבי העולם העוסקים בתחום חדש זה, במטרה למצב ולעגן סטנדרט מקצועי אחיד.

מהלך זה מהווה הכרה משמעותית בחשיבות ובמרכזיות של תחום הטיפול בבלוטות הרוק ויהווה שלב נוסף בהפיכת הכירורגיה ‘הזעיר פולשנית’ למובילה בתחומים שונים ברפואה.

פרופ’ עודד נחליאלי הינו מהמפתחים והמקדמים של תחום זה, בזירה הגלובלית ונחשב מהמובילים והמנוסים בעולם בתחום הכירורגיה המזערית של בלוטות הרוק.

בשנת 1993, החל פרופ’ נחליאלי לטפל באמצעות שיטות אנדוסקופיות בחסימות של בלוטות הרוק, על ידי שימוש  באנדוסקופים והחדרתם דרך צינור בלוטת הרוק, למען טיפול והסרת החסימות. בהמשך הדרך, פיתח עם חברה טכנולוגית גרמנית אנדוסקופים ייחודיים, המאופיינים בראשים בעלי קוטר של פחות מ1 מילימטר ומכשור טכנולוגי ייעודי נוסף, שמאפשר בייחודיותו לטפל בחסימת בלוטות הרוק, תוך שמירה על שלמותן ובכך, למנוע את כריתת הבלוטות, כפי שהיה נהוג בעבר.

מאמריו וספריו של פרופ’ עודד נחליאלי בתחום זה, נחשבים כפורצי דרך ונלמדים במוסדות האקדמאים המובילים, ברחבי העולם.

בתמונת הכותרת: פרופ’ נחליאלי, קרדיט צילום: אפרת בן-יוסף

 

 

             

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה