ראומטולוגיה

נשיא ויו”ר צבר רפואה קורא להעצים את נושא השיקום והאשפוז הביתי כדי להקל על בתי החולים בוועדת הבריאות של הכנסת

Doctor and patient רופא ומטופל

בדיון בועדת הבריאות של הכנסת השתתף ד”ר איתמר עופר נשיא ויו”ר צבר רפואה, שחידד בפני הנוכחים את חשיבות האשפוז והשיקום הביתי, במיוחד בימים אלו כאשר בתי החולים קורסים מעומס הפצועים לצד החולים שבשגרה.

בימי המלחמה בהם בתי החולים בכל רחבי הארץ עמוסים באלפי פצועים כתוצאה מהמלחמה לצד החולים המאושפזים בשגרה, התקיים דיון חשוב בוועדת הבריאות בכנסת בראשות יו”ר הוועדה ח”כ הרב יונתן משריקי בו נדונו הדרכים להקל על העומסים בבתי החולים בין היתר באמצעות אשפוז ושיקום ביתי.

בדיון השתתף ד”ר איתמר עופר נשיא ויו”ר צבר רפואה, שחידד בפני הנוכחים את חשיבות האשפוז והשיקום הביתי, במיוחד בימים אלו.

“בישראל קיימת מערכת של אשפוז בבית כולל שיקום אשפוזי בבית שזה תגבור מאוד משמעותי שכבר עובד”, אמר ד”ר עופר.

“אנחנו בצבר רפואה ב-3 שנים האחרונות, טיפלנו בכל שנה ביותר מ-2,000 מטופלים בשיקום אינטנסיבי בבית. בכל רגע נתון מאושפזים כ-150 מטופלים בשיקום בבית ומקבלים בכל יום את כל השירות המלא לו הם זקוקים”.

הוא ציין והדגיש כי “חשוב מאוד להבין שכל מי שלא חייב מיטת אשפוז בבית חולים, חייבים לתת לו שיקום אשפוזי בבית”.

נשיא ויו”ר צבר רפואה הזמין את חברי ועדת הבריאות לבחון מקרוב את נושא האשפוז והשיקום הביתי. “כאשר תגיעו לבקר מאושפזי בשיקום בבית תבינו את האלמנט הרגשי הגדול שיש בשיקום במקום הטבעי שלך. אני אומר את זה, כי אנחנו מרחיבים את היכולות שלנו, אם זה לקצר אשפוז בבי”ח, כדי לפנות מיטה עבור הפצוע הבא, ואם זה כאלה שיכולים להתחיל את האשפוז מיד בבית, ובימים אלה אנחנו מתחילים לקבל חיילים לשיקום בבית”.

עוד ציין ד”ר איתמר עופר ואמר: “מודל כוח האדם שעובד אצלנו מאפשר לנו להעסיק אותם הרבה יותר שעות ביום, גם בשעות אחרי הצהריים, ערב, וגם בימי שישי, וכך זה נותן שאותו כוח אדם עוסק ביותר מטופלים”.

לסיכום, אמר יו”ר צבר רפואה בדיון: “אני חושב שהועדה צריכה לתת את הדעת על כך, היות שזה חלק ממשאבי מדינת ישראל”.

יו”ר הוועדה, ח”כ הרב יונתן משריקי, התייחס לדברים, וציין כי הסוגייה ראויה בהחלט לבחינה, על מנת להקל על המצוקה הגדולה בתחום האשפוז בבתי החולים.

 

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה