תוספים מסייעים בהשגת יעד רמות ויטמין D בדם (מתוך כנס ה-ACP Internal Medicine Meeting)

מרבית המבוגרים בארצות הברית אינם מקבלים כמות מספקת של ויטמין D, אך מתן תוספים מסייע למטופלים להשיג את ההקצאה התזונתית היומית המומלצת, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Physicians Internal Medicine.

המומחים מסבירים כי על-פי ההערכות, 20-40% מהמבוגרים באוכלוסייה נוטלים תוספי ויטמינים ומדובר בתעשייה שגלגלה בשנת 2020 למעלה מ-50 מיליארד דולרים. עם זאת, הנתונים אודות התועלת של תוספים אינם עקביים, עם הבדלים במינונים או תזמון נטילת התוספים.

בסופו של דבר, מרבית המבוגרים באוכלוסייה הכללית אינם מקבלים כמות מספקת של ויטמין D. הוויטמין מיוצר באופן אנדוגני ולכן לא חייבים לצרוך אותו מבחוץ, כאשר הקולטנים לוויטמין D מפוזרים באתרים רבים בגוף ולכן לוויטמין זה השפעה על מספר גדול של מצבי תחלואה שונים.

ההקצאה היומית המומלצת של ויטמין D בתזונה הינה 600 עד 800 יחידות בינלאומיות כל יום, אך בארצות הברית צריכת וויטמין D נעה סביב 160-200 יחידות בינלאומיות כל יום. על-מנת להתגבר על פער זה, כ-30% מהמבוגרים באוכלוסייה נוטלים תוספי ויטמין D, כאשר המינון הנפוץ בשימוש הינו 800 יחידות בינלאומיות ומעלה.

התוספים הנפוצים זמינים בשתי תצורות: D2 או D3, שניהם נספגים היטב במערכת העיכול ויביאו לעליה בריכוזי ויטמין D בדם. עם זאת, D3 צפוי להביא לעליה לפרק זמן ארוך יותר ובהיקף גדול יותר ולכן מהווה את הבחירה הטובה יותר מבין שתי האפשרויות.

המומחים כותבים כי חשוב לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת ולקחת בחשבון כי הגדלת צריכת תוספים אינה תמיד מלווה ביתרונות בריאותיים. באדם בריא, נטילת תוספי ויטמינים לא תסייע בשיפור המצב הבריאותי – שינה הולמת, תזונה בריאה, ניהול לחצים, פעילות גופנית ותחושת ערך עצמי.

מאחר ומוצרי מזון מספקים מגוון חומרי תזונה ומרכיבים אחרים בעלי השפעה חיובית על המצב הבריאותי, יש לענות על הצרכים התזונתיים בעיקר דרך תזונה נכונה. בחלק מהמקרים, מאכלים מועשרים ותוספים תזונתיים מהווים כלי שימושי במידה ולא ניתן לעמוד בדרישות התזונתיות להשגת כמות מספקת של מרכיב תזונה כזה או אחר.

מתוך כנס ה-ACP Internal Medicine Meeting

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה