אורולוגיה

מה בין רמות טסטוסטרון באם ומשקל הלידה של היילוד? (J Clin Endocrinol Metab)

 רמות טסטוסטרון גבוהות יותר בדם האם מלוות במשקל לידה נמוך יותר של היילוד וסיכון מוגבר ללידה מוקדמת, כך עולה מתוצאות מחקר רנדומיזציה מנדליאנית שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הצביעו על קשר הפוך בין רמות אנדרוגנים בדם האם והפרעות עודף-אנדרוגנים ובין משקל לידה נמוך יותר של הצאצא. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר הסיבתי בין רמות טסטוסטרון בנשים באוכלוסייה הכללית ובין משקל הלידה והסיכון ללידה מוקדמת באמצעות רנדומיזציה מנדליאנית.

 החוקרים אספו נתונים גנטיים ממחקר GWAS (Genome-Wide Association Study) שכלל עד 230,454 נשים ממוצא אירופאי במאגר UK Biobank. מרכיבים גנטיים עם השפעות על רמות טסטוסטרון, אך ללא השפעה מצטברת על רמות SHBG, שימשו במחקר זה. נתוני משקל-לידה של היילוד מתוקנים לגנוטיפ של הצאצא נאספו ממחקר שכלל 210,406 נשים ממוצא אירופאי. נתוני לידה מוקדמת נאספו ממחקר FinnGen (6,736 מקרים ו-116,219 ביקורות).

 מניתוח רנדומיזציה מנדליאנית עלה כי לכל עליה של סטיית תקן (0.62 ננומול/ליטר) בריכוז טסטוסטרון נרשמה ירידה של 37.26 גרם במשקל הלידה של הצאצא (רווח בר-סמך 95% של 19.59-54.94 גרם). כל עליה של סטיית תקן ברמות טסטוסטרון לוותה בעליה של מעל 30% בסיכון ללידה מוקדמת (יחס סיכויים של 1.329, רווח בר-סמך 95% של 1.161-1.520). התוצאות היו דומות כאשר החוקרים השלימו ניתוח סטטיסטיים שונים.

 מצאי המחקר מעידים על קשר בין רמות טסטוסטרון גבוהות יותר בדם האם ובין משקל לידה נמוך יותר של היילוד וסיכון מוגבר לפגות.

 

J Clin Endocrinol Metab, June 27, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה