אורולוגיה

אבחנה חדשה של סוכרת מלווה בסיכון מוגבר לאירועים קרדיו-צרברווסקולאריים בחולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני (Endocrine)

במאמר שפורסם בכתב העת Endocrine מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי השכיחות של אבחנה חדשה של סוכרת בחולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני הייתה גבוהה יותר בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. רמות אלדוסטרון זוהו כגורם מנבא בלתי-תלוי של הופעת סוכרת, אך לא לאירועים קרדיו-צרברווסקולאריים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את שיעורי ההימצאות והמשמעות הקלינית של אבחנה חדשה של סוכרת בחולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני. הם בחנו את גורמי הסיכון למחלה קרדיו-צרברווסקולארית במטרה לסייע בניסוח המלצות להפחתת הסיכון לאירועים אלו באוכלוסייה זו.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל 729 חולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני ללא סוכרת, אשר השלימו מבחן העמסת סוכר.

מהנתונים עולה כי 15% מהחולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני אובחנו לראשונה כחולי סוכרת. השכיחות של סוכרת עלתה עם עליה ברמות אלדוסטרון (יחס סיכויים של 3.20, p<0.001). שיעור אירועים קרדיו-צרברווסקולאריים בחולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני ואבחנה חדשה של סוכרת היה גבוה יותר בהשוואה לחולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני ללא סוכרת בעת האבחנה (11.9% לעומת 5.0%, p=0.005). יתרה מזאת, מניתוח סטטיסטי עלה כי משך יתר לחץ דם (יחס סיכויים של 1.055, p=0.041) ואבחנה חדשה של סוכרת (יחס סיכויים של 2.60, p=0.034) לוו בסיכון מוגבר לאירועים קרדיו-צרברווסקולאריים בחולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני.

ממצאי המחקר מעידים על החשיבות של השלמת בדיקות סקר לסוכרת בעת האבחנה של חולים עם אלדוסטרוניזם ראשוני.

 

Endocrine. 2022 Jul 29

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה