אורולוגיה

טיפול הורמונאלי בהווה או בעבר מלווה בסיכון מוגבר ל-GERD (מתוך Menopause)

טיפול הורמונאלי חליפי בנשים לאחר-מנופאוזה מלווה בסיכון מוגבר למחלת החזר קיבה-וושט (Gastroesophageal Reflux Disease, או GERD), כך עולה מתוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת Menopause. מהנתונים עולה כי זוהה קשר בין טיפול באסטרוגן ופרוגסטרון ובין סיכון מוגבר ל-GERD.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקר קודם דיווח על סיכון מוגבר ל-GERD תסמיני בנשים, כאשר עלתה השערה כי רמות אסטרוגן ופרוגסטרון גבוהות במהלך היריון ועם גלולות למניעת הריון עשויות לתרום לכך. עם זאת, הקשר בין טיפול הורמונאלי ובין GERD בנשים לאחר-מנופאוזה עדיין אינו מובן היטב.

החוקרים בחנו את הנתונים מחמישה מחקרים אקראיים ומבוקרים ומחקרים תצפיתיים שפורסמו בין 2008 עד 2022 וזוהו במאגרי PubMed, MEDLINE, Embase, Web of Science או Scopus – אשר בחנו את הקשר בין טיפול הורמונאלי לאחר מנופאוזה ובין GERD. המחקרים כללו למעלה ממיליון משתתפות.

מהנתונים עולה קשר מובהק סטטיסטית בין טיפול באסטרוגן ובין GERD (יחס סיכויים מתוקן של 1.41, רווח בר-סמך 95% של 1.16-1.66) וקשר משמעותי בין טיפול בפרוגסטרון ובין GERD (יחס סיכויים מתוקן של 1.39, רווח בר-סמך 95% של 1.15-1.64). טיפול הורמונאלי משולב לווה גם כן בסיכון מוגבר ל-GERD בנשים לאחר-מנופאוזה (יחס סיכויים מתוקן של 1.16, רווח בר-סמך 95% של 1.0-1.33). טיפול הורמונאלי חליפי לווה בעליה של 29% בסיכון ל-GERD בנשים לאחר-מנופאוזה (יחס סיכויים מתוקן של 1.29, רווח בר-סמך 95% של 1.17-1.42).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם טיפול הורמונאלי חליפי מלווה בסיכון מוגבר ל-GERD בנשים לאחר-מנופאוזה.

Menopause, July 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה