אורולוגיה

טיפול ב-Piperaciilin-Tazobactam אינו מעלה את הסיכון לפגיעה כלייתית במבוגרים עם אלח-דם (JAMA)

אנטיביוטיקה ANTIBIOTICS

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA עולה כי אין הבדל בסיכון לנזק כלייתי חד עם טיפול ב-Piperacillin-Tazobactam ו-Cefepime בחולים עם זיהום חד, כאשר הטיפול ב-Cefepime מלווה בסיכון גבוה יותר לתחלואה נוירוכירורגית.

מתן משלב Piperaciilin-Tazobactam עם ונקומיצין עשוי להביא לעליה בסיכון לנזק כלייתי חד, כך לפי אזהרה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration). במחקר ACRON נכללו 2,511 מבוגרים שפנו למחלקה לרפואה דחופה או יחידת טיפול נמרץ בחשד לזיהום.

בתוך 12 שעות מהפניה להערכה רפואית החולים טופלו ב-Cefepime (1,214 חולים) או Piperaciilin-Tazobactam (1,297 חולים).

התוצא העיקרי של המחקר היה הסיכון לנזק כלייתי חד בדרגה הגבוהה יותר או תמותה בתוך 14 ימים מההקצאה האקראית.

מהנתונים עולה כי לא היו הבדלים משמעותיים בין מטופלים ב-Cefepime או Piperaciilin-Tazobactam בשיעורי נזק כלייתי חד בדרגה חמורה או תמותה בתוך 14 ימים (יחס סיכויים של 0.95, p=0.56). שיעורי היארעות סיבוכים כלייתיים מג’וריים לאחר 14 ימים לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות עם הבדל אבסולוטי בסיכון של 1.4% (רווח בר-סמך 95% של 1.0%- עד 3.8%).

בקרב חולים בזרוע הטיפול ב-Cefepime לעומת מטופלים ב-Piperaciilin-Tazobactam מספר הימים ששרדו וללא דליריום או קומה בתוך 14 ימים היה קטן יותר (יחס סיכויים של 0.79, רווח בר-סמך 95% של 0.65-0.95).

במאמר מערכת שפורסם לצד המאמר כתבו מומחים כי מאחר ועל מרכזים לקבלת החלטות אודות הטיפול האנטיביוטי הזמין במחלקות לשימוש מהיר בחולים העונים על קריטריוני אלח-דם, ממצאים אלו עשויים בשיקולים, כאשר מתן טיפול ב- Piperaciilin-Tazobactam לא לווה בסיכון מוגבר לנזק כלייתי חד.

JAMA, Oct 14, 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה