אורולוגיה

ביופסיית כליה מילעורית מהווה גישה בטוחה לכליות קטנות (מתוך כנס ה-ASN Kidney Week)

ביופסיית כליה מילעורית מהווה אפשרות ישימה ובטוחה להערכת חולים עם כליות קטנות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהלך כנס ה-Kidney Week מטעם ה-American Society of Nephrology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שביופסיית כליה מילעורית הינה כלי נפוץ בשימוש לאבחנה של מחלת כליות כרונית והפרעות כלייתיות אחרות, כליות קטנות מהוות התווית-נגד לפרוצדורה לאור גישה מוגבלת וסיכון מוגבר לסיבוכים.

החוקרים השלימו מחקר חתך רטרוספקטיבי שכלל 25 חולים (גיל ממוצע של 42.3 שנים, רובן היו נשים) עם אורך כליה ממוצע של 7.56 ס”מ ורוחב כליה ממוצע של 4.2 ס”מ.

מהנתונים עולה כי דגימה מספקת הושגה בכל הביופסיות שבוצעו, עם סך כולל של חמישה סיבוכים מינוריים. אלו כללו המטומה סביב הכליה, מקרה אחד של המטוריה ומקרה אחד של המטומה עם המטוריה. ממצאי המחקר העידו כי לחץ דם הדיאסטולי של החולים לפני הפרוצדורה נקשר באופן המשמעותי ביותר עם סיבוכים אלו.

הערכות היסטולוגיות של הדגימות הדגימו מגוון רחב של מצבים כלייתיים וגלומרולאריים, כולל FSGS (או Focal Segmental Glomerulosclerosis)ב-36% מהמקרים, פגיעה כלייתית משנית ללופוס ב-20% מהחולים ו-Crescentic Glomerulonephritis ב-16% מהמקרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ביופסיה מילעורית של הכליה במטופלים עם כליות קטנות.

מתוך כנס ה-ASN Kidney Week

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה