אורולוגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול אנטיביוטי חדש כנגד זיהומים מורכבים בדרכי השתן (N Eng J Med)

במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Cefepime-Taniborbactam היה יעיל יותר ב-22% מ-Meropenem, שהינו הטיפול המקובל כיום כנגד זיהום מורכב בדרכי השתן ודלקת אגן הכליה והכליה.

החוקרים מסבירים כי Cefepime-Taniborbactam הינו תכשיר אנטיביוטי הנבחן כיום לטיפול בחיידקים עמידים לטיפול אנטיביוטי. המחקר האקראי, כפל-סמיות, בשלב 3, כלל משתתפים מ-15 מדינות, כולל קבוצת בטיחות של 657 חולים שנבחנו להערכת אירועים חריגים ו-436 בקבוצה להערכת יעילות הטיפול.

היעילות של הטיפול נבחנה כמשלב של ירידה ברמות חיידקים והפוגה בתסמינים וסימנים של זיהום.

החולים במחקר היו מעל גיל 18 שנים; עם אבחנה של זיהום מורכב בדרכי השתן או דלקת אקוטית באגן הכליה; עם לויקוציטים בשתן, לפחות סימן סיסטמי אחד ולפחות סימן או תסמין מקומי אחד. החוקרים הוציאו מהמחקר חולים שכבר קיבלו טיפול אנטיביוטי במשך למעלה מ-24 שעות לפני ההקצאה האקראית או חולים עם זיהום בפתוגן עמיד למרופנם.

לאחר 19-23 ימים, ב-70.6% מהחולים בזרוע הטיפול ב- Cefepime-Taniborbactam תועדה ירידה מוצלחת בכמות חיידקים ובתסמינים, זאת בהשוואה ל-50.8% מאלו בזרוע הטיפול במרופנם.

הטיפול ב- Cefepime-Taniborbactam היה יעיל יותר ממרופנם לאורך המעקב, עם יעילות של 89.1% לאחר פחות מ-24 שעות מהמנה האחרונה, בהשוואה ליעילות של 86% עם מרופנם. הטיפול ב- Cefepime-Taniborbactam המשיך להדגים יעילות של 63.8% לאורך עד 35 ימים לאחר התחלת הטיפול, בעוד שמרופנם הדגים יעילות של 51.7% בתקופת זמן זו.

בזרוע הטיפול ב- Cefepime-Taniborbactam, 35.5% מהחולים פיתחו תופעות לוואי בדרגה קלה-עד-בינונית, כולל כאבי ראש, שלשול, עצירות, יתר לחץ דם ובחילות, זאת בהשוואה ל-29% מהחולים בזרוע הטיפול במרופנם.

בסך הכול, 3% מהמשתתפים הפסיקו את הטיפול ב- Cefepime-Taniborbactam ו-1.8% הפסיקו את הטיפול במרופנם, אך הסיבות להפסקת הטיפול היו הטרוגניות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על עדיפות Cefepime-Taniborbactam לטיפול במקרים של זיהום מורכב בדרכי השתן, עם פרופיל בטיחות דומה לזה של מרופנם.

N Eng J Med, Feb 15, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה