אורולוגיה

שיעור ההריונות לאחר טיפולי IVF דומה בנשים עם וללא אנדומטריוזיס (Reprod Health)

שיעורי הריונות לאחר טיפול הפריה חוץ גופית דומים בנשים עם אבחנה של אנדומטריוזיס ובנשים ללא אבחנה של אנדומטריוזיס , אם כי בנשים עם מחלה חמורה יותר תועדו שיעורי הרינות מצטברים נמוכים יותר משמעותית בהשוואה לאלו עם מחלה בדרגה קלה יותר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Reproductive Health.

המחקר הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים אודות 2,092 טיפולי הפריה חוץ גופית שכלל 1,607 זוגות שלקחו חלק בתכנית IVF בין 2019 עד אוקטובר 2022. החוקרים בחנו את שיעור ההריונות הקליניים והנמשכים עם IVF ואת שיעור ההריונות המצטבר לאחר העברת עוברים מוקפאים בנשים עם וללא אנדומטריוזיס. בנוסף, הם השלימו הערכה של שיעור ההריונות לפי חומרת אנדומטריוזיס.

בקרב נשים ללא אנדומטריוזיס תועדו 430 מחזורי טיפולי הפריה חוץ גופית ונשים עם אנדומטריוזיס עברו 460 מחזורי IVF, כולל 56 מהנשים עם מחלה בשלב I-II, 88 מאלו עם מחלה בשלב III-IV ו-316 באלו עם אנדומטריומה בלבד.

שיעור ההריונות הנמשכים בנשים עם וללא אנדומטריוזיס לא היו שונים משמעותית לאחר החזרת עוברים טריים או מוקפאים. החוקרים מציינים כי שיעורי ההריונות הקליניים לכל זוג היו נמוכים יותר בקרב נשים עם אנדומטריוזיס בשלב III או IV, בהשוואה לקבוצות האחרות (p<0.01). בנוסף, השיעור המצטבר של הריונות לכל זוג היה נמוך יותר בקרב נשים עם אנדומטריוזיס בשלב III או IV לעומת אלו עם מחלה בשלב I או II (p<0.01) ובנשים עם אנדומטריומה בלבד (p<0.05).

החוקרים מסבירים כי החשיבות של טיפול ניתוחי ראשוני במקרים של אנדומטריוזיס עמוק ופולשני לפני טיפולי הפריה חוץ גופית עדיין מהווה סוגיה במחלוקת. טיפולים אחרים לאנדומטריוזיס עשויים להביא לשיפור תוצאות טיפולי הפריה חוץ גופית. הם קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים נוספים במטרה לאשר את תוצאות המחקר ולקבוע באילו נשים עם אנדומטריוזיס התוצאות הטובות ביותר של טיפולי הפריה חוץ גופית.

Reprod Health, Jan 29, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה