אורולוגיה

BMI גבוה מגן מתחלואה קרדיווסקולרית בחולי סוכרת? (ECO)

בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2, נראה ש-BMI בקטגוריית עודף משקל בינוני גורם להגנה מפני מוות קרדיווסקולרי בהשוואה ל-BMI בטווח הנורמה, כך עולה מכנס ה-European Congress on Obesity (ECO)

בקרב מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 מעל גיל 65, נראה שמדד מסת הגוף (BMI) בקטגוריית עודף משקל בינוני (26-28) גורם דווקא להגנה מפני מוות קרדיווסקולרי בהשוואה ל-BMI בטווח הנורמה, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו בכנס ה-European Congress on Obesity (ECO). מנגד, ממצאי המחקר גם מצביעים על כך שהטווח ה”נורמלי” של 23-25 הוא אופטימלי עבור מבוגרים בגיל הביניים עם סוכרת מסוג 2.

הממצאים משקפים תופעה שהוכחה בעבר שנקראת “פרדוקס ההשמנה”, שבה אנשים מבוגרים עם עודף משקל עשויים להדגים תוצאות טובות יותר מאנשים רזים יותר בשל גורמים כמו אובדן עצם, שבריריות וחסרים תזונתיים, אמר המחבר הראשי של המחקר.

“בעידן זה של גדילת האוכלוסייה והזדקנות האוכלוסייה, נשאלת השאלה האם השמנת יתר או עודף משקל יכולים להועיל בשיפור שיעורי ההישרדות עבור אנשים מבוגרים עם סוכרת. לנושא זה יש רלוונטיות משמעותית בשל ההשלכות הפוטנציאליות שיש לו על אסטרטגיות ניהול משקל למבוגרים. אם עודף משקל אינו מהווה סיכון מוגבר לתמותה קרדיווסקולרית, זה עשוי להצביע על כך שאנשים מבוגרים אינם נדרשים בהכרח לשאוף לירידה במשקל כדי להגיע למה שנקרא “ערכים נורמליים”.

יתרה מכך, הוסיף, “ירידה לא תקינה במשקל ותת משקל עלולים להעלות את הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים, אוטם שריר הלב, אוטם מוחי ותמותה מכל הסיבות”. לפיכך, הוא אמר, “בעוד שישנן קווים מנחים כלליים הממליצים על BMI מתחת ל-25, הממצאים שלנו מצביעים על כך שיעדי BMI מותאמים אישית עשויים להיות מועילים יותר, במיוחד עבור קבוצות גיל שונות ואנשים עם מצבים בריאותיים ספציפיים”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה