שיווק ומנהל רפואי

84% מהמבוטחים מאמינים שבחירת מנתח בבתי חולים ציבוריים צריכה להינתן לכולם בחינם (סקר מכון ברוקדייל)

במסגרת סקר 2016 על דעת הציבור על רמת השירות ותפקוד מערכת הבריאות, אשר נועד

להעריך את השפעת חוק בריאות ממלכתי על נושאים מגוונים במערכת הבריאות )כגון: רמת

השירות ושביעות רצון המבוטחים( נשאלו המרואיינים גם על הבחירה בתוך מערכת האשפוז

הציבורית.

·         רוב המרואיינים (84 % ) ענו שלדעתם בחירת מנתח בבתי החולים הציבוריים צריכה להינתן  לכולם בחינם )ללא תוספת תשלום(.

·         מתוך אלו שעברו ניתוח: 64%דיווחו שהקופה שילמה עבור הניתוח ו 36% –שהתשלום היה באופן פרטי באמצעות שבן, ביטוח בריאות מסחרי או תשלום מהכיס.

·         רוב רובם של המרואיינים ( 90%) דיווחו שחשוב או חשוב להם מאד לדעת מי ינתח אותם,    89%   דיווחו כך לגבי בחירת המנתח ו– 79% לגבי בחירת בית החולים.

·         רק אלו שעברו ניתוח נשאלו על חשיבות זמן ההמתנה: 80% מהם אמרו שהיה להם חשוב או חשוב מאד לקצר את זמן ההמתנה לפני הניתוח.

·         שלושת הגורמים שצוינו כחשובים ביותר בבחירת מנתח היו: בחירת איש המקצוע הטוב ביותר לטיפול, קבלת יחס אישי וזמן עם המנתח, המוניטין והמלצות על המנתח. בקרב אלו שעברו ניתוח, שעור גבוה יותר ציינו את החשיבות של קבלת יחס אישי וזמן עם המנתח.

·         שלושת הגורמים שצוינו כחשובים ביותר בבחירת בית החולים היו: קבלת טיפול רפואי ברמה מקצועית גבוהה, קבלת יחס טוב ואישי מהצוות ותנאי אישפוז טובים.

·         בקרב המבקשים התחייבות או הפנייה מהקופה לנותן שירות בשנה האחרונה, 46% אמרו שיכלו לבחור במי שרצו 26%  ; אמרו שבחרו מתוך רשימה של נותני שירות שקיבלו מן הקופה,  ו– 28% אמרו שלא יכלו לבחור.

לעיון במסמך המלא של ממצאי הסקר

להלן תגובת האגודה לזכויות החולה בישראל לממצאי הסקר. שמוליק בן יעקב, יו”ר האגודה לזכויות החולה בישראל“ממצאי מחקר ברוקדייל חושפים מידע חשוב ומקומם: מתוך הנשאלים אשר ביקשו מהקופה התחייבות או הפנייה לנותן שירות בשנה האחרונה, 28% דיווחו כי הקופה לא איפשרה להם לבחור בנותן השירות, אלא קבעה עבורם. זאת על אף שמשרד הבריאות הוציא בשנת 2011 הנחייה לקופות, לפיה טרם הנפקת ההתחייבות על הקופה “ליידע את המבוטח ביחס לספקי השרות מתוכם הוא רשאי לבחור במסגרת הסדרי הבחירה הנהוגים בקופה”.

הקופות, כפי הנראה, לא עומדות בכך, ומסתירות מידע זה ממבוטחיהן. הפתרון הנכון הוא לחייב את הקופות לספק מידע זה באופן אוטומטי ויזום, באמצעות מערכת המחשוב של הקופה, כך שכל מבוטח יקבל את המידע על זכויותיו, כולל זכות הבחירה בנותן השירות מתוך ספקי השרות הרלוונטיים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה