Bacterial infections

משרד הבריאות מפרסם אזהרה על חשש לזיהומים בחיידק Mycobacterium chimaera בחולים שעברו ניתוחי לב משנת 2012

משרד הבריאות מפרסם היום אזהרה לאפשרות להידבקות בזיהום חיידקי נדיר במטופלים שעברו ניתוח לב פתוח לאחר 2012 .

להלן ההודעה:

בעקבות דיווחים באירופה ובארה?ב על זיהומים בחיידק Mycobacterium chimaera בחולים שעברו ניתוחי לב, משרד הבריאות מודיע לציבור המטופלים שעברו ניתוח לב פתוח בארץ או בחו?ל מאז שנת 2012, על הנחיות חדשות.

מדובר בזיהום חיידקי נדיר הקשור למכשיר שמחמם ומקרר את הדם במהלך הניתוח, מדגם Stöckert 3T המיוצר על ידי החברה הגרמנית LivaNova PLC. בישראל 25 מכשירים מדגם זה בשימוש ב-11 בתי חולים.

נכון לעכשיו, לא ידוע על זיהומים בחיידק זה כתוצאה מהדבקה בניתוח בישראל.


הסיכון לזיהום בקרב המנותחים קטן מאוד, מוערך כפחות מ- 1%. בעולם ידוע על מספר עשרות מקרי זיהום בחיידק זה הקשורים לניתוחי לב פתוח.

החיידק גדל לאט והזיהום עלול להתפתח זמן רב – אפילו שנים – לאחר הניתוח, לכן חשוב להכיר את הסימפטומים, הכוללים חום בלתי מוסבר, הזעות לילה, כאבי שרירים, ירידה במשקל ועייפות.

מנותחים הסובלים מסימפטומים אלה, ללא אבחנה וודאית, שעברו ניתוח לב פתוח מאז שנת 2012, משרד הבריאות ממליץ לפנות לרופא המטפל בכדי לדון באפשרות שמדובר בזיהום מחיידק זה.
במקביל להודעה זו, משרד הבריאות הנחה את מנהלי בתי החולים וקופות החולים ליידע צוותי רפואה אודות הדיווח על הזיהומים בעולם, ועל הצורך להיות ערים לאפשרות של זיהום ממקור זה במטופל שעבר ניתוח לב פתוח וסובל מסימפטומים אלה. 

כמו כן, המשרד הנחה לנקוט צעדי בטיחות כפי שנוהגות רשויות בריאות בעולם, על-מנת למנוע סיכון להדבקה בחיידק זה בניתוחים עתידיים. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה