Bacterial infections

מה בין תסמונת Restless Leg Syndrome ובין גדילת-יתר של חיידקים במערכת העיכול? (מתוך כנס SLEEP)

מנתונים מוקדמים שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-33 מטעם ה-Associated Professional Sleep Societies עולה קשר בין גדילת-יתר של חיידקים במערכת העיכול ובין תסמונת Restless Leg Syndrome, ממצאים התומכים בעדויות האחרונות שקשרו בין הרכב המיקרוביום במערכת העיכול ובין שינה בריאה.

מדגם המחקר כלל משתתפים ממרכז שינה בסטנפורד, אשר סווגו לשלוש קבוצות: חולים עם תסמונת ELS ורמות נמוכות של מאגרי ברזל, חולים עם RLS ומאגרי ברזל תקינים וחולים עם אינסומניה (קבוצת ביקורת).

כחלק מהמחקר, המשתתפים השלימו שאלונים בנוגע לתסמיני שינה וגדילת-יתר של חיידקים במערכת העיכול וכן לקחו לביתם ערכת איסוף דגימת צואה ותבחין נשימה לזיהוי גדילת-יתר של חיידקים במערכת העיכול.

שבעה משתתפים אובחנו עם RLS והשלימו את פרוטוקול המחקר (3 גברים, 4 נשים). בכל המקרים הללו תועדה איכות שינה ירודה לפי מדד Pittsburgh Sleep Quality Index ותסמינים בדרגה בינונית-עד-חמורה על-בסיס מדד International Restless Leg Scale.

גדילת יתר של חיידקים במערכת העיכול תועדה בכל שבעת המשתתפים (100%). מנגד, שיעורי גדילת-יתר של חיידקים במערכת העיכול באוכלוסיה הכללית נעים בטווח שבין 6-15%, רמז לכך שגדילת-יתר של חיידקים במערכת העיכול הרבה יותר נפוצה באוכלוסיית חולי RLS.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שיעורים גבוהים מאוד של גדילת-יתר של חיידקים במערכת העיכול בקרב חולים עם תסמונת RLS.

מתוך כנס SLEEP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה