Depression

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר פרוטוקול גירוי מוחי לטיפול בדיכאון (מתוך הודעת ה-FDA)

FDA

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר פרוטוקול טיפול חדש ומהיר יותר למערכת rTMS (Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation) של MagVita, כך על-פי הודעת החברה בהודעה לעיתונות.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את השימוש במערכת MagVita בשנת 2015 לטיפול במבוגרים עם הפרעת דיכאון מג’ורי, עמידה לטיפול תרופתי. עד כה, כל מפגש טיפול ארך עד 37 דקות, עם סך כולל של 20-30 מפגשים. בסך הכול. על-בסיס פרוטוקול הטיפול החדש, המבוסס על גירוי iTBS (Intermittent Theta Burst Stimulation), כל מפגש טיפול אורך שלוש דקות בלבד.

פרוטוקול iTBS החדש מבוסס על תוצאות מחקר רב-מרכזי, העדר-נחיתות,  וכלל 414 מבוגרים עם דיכאון מג’ורי עמיד לטיפול, אשר חולקו באקראי לטיפול סטנדרטי מסוג rTMS או iTBS.

במאמר שפורסם מוקדם יותר השנה בכתב העת Lancet, פרוטוקול ITBS היה לא-נחות בהשוואה ל-rTMS. עם שני הטיפולים, מספר החולים שפרשו מקבוצת הטיפול היה נמוך, עם פרופיל תופעות לוואי, בטיחות וסבילות דומים. עם iTBS, ניתן להגדיל את מספר החולים המטופלים בכל יום ב-rTMS ללא פגיעה בתועלת הקלינית.

החוקרים כינו זאת “Express TMS” מאחר ומדובר בטיפול בטוח ויעיל כמו TMS קונבנציונאלי להקלה על דיכאון, אך הרבה, הרבה יותר מהיר.

שדרוג מערכת הטיפול TMS כך שתכלול את הפרוטוקול המהיר עשוי לאפשר לטפל במספר הרבה יותר גדול של חולים בכל יום, ללא צורך בהשקעה כספית במכשיר TMS חדש. גם החולים עצמם יזכו לתועלת גדולה מצעד זה, שכן הטיפול כעת יבוצע בפרק זמן קצר יותר.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה