GERD/Gastritis

רופאים רבים מייחסים תסמיני ריפלוקס קיבה-וושט לאסתמה בילדים שמנים (Thorax)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Thorax, עולה כי בילדים שמנים רופאים רבים מייחסים תסמיני ריפלוקס קיבה-ושט לאסתמה. החוקרים מדווחים כי באוכלוסיית הילדים חולי אסתמה שנבחנה במחקר, תסמיני ריפלוקס היו נפוצים פי שבע יותר נפוצים בילדים שמנים, בהשוואה לילדים רזים.

מבין 56 הילדים שנכללו במחקר הנוכחי, 23 היו שמנים, 12 היו בעלי עודף משקל ו-21 היו רזים. כל המשתתפים היו בגילאי 10-17 שנים וגויסו בין 2008-2010. החוקרים התבססו על שאלונים להערכת תסמיני איכות חיים ותסמינים בחולים אלו.

החוקרים ניסו גם לשחזר את תוצאות שאלוני איכות חיים של אסתמה וריפלקוס קיבה-וושט במדגם נפרד של 306 ילדים עם אסתמה חמורה, וללא מחלת ריפלוקס קודמת.

הסיכויים לדיווח על מספר תסמיני GERD (Gastroesophageal Reflux Disease) היו גבוהים יותר מפי שבע בקבוצת הילדים השמנים (יחס סיכויים של 7.7). תסמיני אסתמה נקשרו עם מדדי GERD בילדים שמנים, אך לא בילדים רזים. מבחנים אובייקטיביים קשרו בין מדדי GERD גבוהים יותר ובין מדדי FEV1 (Forced Expiratory Volume in 1 second), עמידות נמוכה יותר של דרכי האוויר, שיפור תגובתיות דרכי האוויר, אך איזון אסתמה היה הרבה יותר גרוע.

החוקרים כותבים כי לאחר שיבינו כי ייחוס תסמיני GERD לאסתמה הוא בעיה אמיתית, ניתן יהיה להתמקד בקביעת האבחנה הנכונה, כולל שימוש בבדיקות עזר לאבחנה כמו תפקודי ריאות או תגובה לונטולין, ולטפל בהתאם.

יש לקחת בחשבון כי גם הטיפול המקובל לריפלוקס קיבה-וושט. בתרופות ממשפחת PPI (Proton Pump Inhibitor), עשוי להחמיר איזון אסתמה בחולים בהם מטבוליזם התרופה הוא איטי.

Thorax 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה