HPV

חיסון כנגד HPV בטוח לשימוש בנשים עם מחלה אוטואימונית (J Intern Med)

מתוצאות מחקר גדול, שפורסמו במהלך חודש יולי בכתב העת Journal of Internal Medicine, עולה כי אין סיכון מוגבר להופעה חדשה של מחלה אוטואימונית בבנות ונשים עם מחלה אוטואימונית קיימת לאחר מתן חיסון ארבע-ערכי כנגד נגיף HPV (Human Papillomavirus).

המחקר התצפיתי כלל את כל הבנות והנשים בגילאי 10-30 שנים עם אבחנה של לפחות מחלה אוטואימונית אחת אוטואימונית אחת, שהתגוררו בשבדיה בין אוקטובר 2006 ועד דצמבר 2012.

מבין המדגם הגדול הנ”ל, 70,265 בנות ונשים אובחנו עם לפחות מחלה אוטואימונית אחת מבין 49 מחלות ונכללו במחקר. הנשים חוסנו בחיסון ארבע-ערכי (Gardasil) או דו-ערכי (Cervarix). 63% היו מחוסנות באופן מלא ולמעלה מרבע מהנשים קיבלו שתי מנות. קבוצת הביקורת כללה נשים שלא קיבלו אף חיסון כנגד HPV. מדגם זה כלל מעקב של 245,807 שנות-מעקב.

נשים שנחשפו ללפחות מנה אחת של חיסון ארבע-ערכי היו במעקב בהיקף 7,848 שנות-אדם במהלך תקופת סיכון מוגדרת מראש של עד 180 ימים לאחר קבלת כל מנה של החיסון הארבע ערכי.

במדגם זה של נשים שנחשפו לחיסון תועדו 124 מקרים חדשים של מחלה אוטואימונית במהלך 180 ימי הסיכון, שיעור של 15.8 אירועים חדשים ל-1,000 שנות-אדם. להשוואה, שיעור האבחנות החדשות בקרב נשים לא-מחוסנות עמד על 22.1 מקרים חדשים ל-1,000 שנות אדם.

לאחר תקנון למספר ערפלנים, ההבדל בהופעת מחלה אוטואימונית חדשה היה נמוך ב-23% בנשים שנחשפו לחיסון, בהשוואה לאלו שלא קיבלו את החיסון, הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית.

ממצאי המחקר מחזקים את העדויות הנוגעות לבטיחות חיסון ארבע-ערכי וכוללים נתונים אודות בטיחות הטיפול באוכלוסייה זו.

J Intern Med. Published online July 31, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה