Trauma

חשיפה להתעללות בילדות מלווה בסיכון מוגבר לאנדומטריוזיס (Human Reproduction)

התעללות בילדים

בקרב נשים שנחשפו להתעללות בילדות ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות אנדומטריוזיס בבגרות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Human Reproduction. חוקרים מאירופה זיהו עליה של 20-50% בסיכון להתפתחות אנדומטריוזיס בנוכחות היסטוריה של התעללות מינית או נפשית, כאשר חוקרים מארצות הברית זיהו עליה דומה בסיכון עם התעללות מינית או גופנית.

החוקרים מאירופה בחנו את הנתונים אודות 421 נשים עם אבחנה של אנדומטריוזיס ו-421 ביקורות ללא המחלה, אשר טופלו באותם מרכזים רפואיים באוסטריה, גרמניה ושוויץ. על-בסיס התשובות לשאלון טראומות ילדות, החוקרים מצאו כי בנשים עם אנדומטריוזיס תועדה שכיחות גבוהה יותר של היסטוריה של התעללות מינית, התעללות נפשית והזנחה רגשית.

החוקרים מארצות הברית בחנו את הנתונים ממחקר Nurses’ Health Study II, אשר כלל נשים מרחבי ארצות הברית. מבין למעלה מ-60,000 נשים שהשיבו לשאלונים אודות חשיפה במהלך חייהן לאלימות, הם זיהו כ-3,400 מקרים של אנדומטריוזיס במהלך 24 שנות מעקב.

מהנתונים עלה כי בהשוואה לנשים ללא היסטוריה של התעללות, הסיכון לאנדומטריוזיס עלה ב-10% עם היסטוריה של התעללות גופנית והסיכון עלה ב-15% עם היסטוריה של התעללות מינית. בנשים שדיווחו על התעללות גופנית ומינית תועדה עליה של 31% בסיכון לאבחנה של אנדומטריוזיס.

חומרת ומשך ההתעללות זוהו גם כן כגורם משמעותי. בנשים עם היסטוריה של התעללות מינית חמורה בילדות, אשר נמשכה עד לגיל ההתבגרות, תועדה עליה של 49% בסיכון לאנדומטריוזיס. השילוב של התעללות חמורה וכרונית או סוגים שונים של התעללויות בילדות, לווה בעליה של 79% בסיכון לאנדומטריוזיס.

החוקרים כותבים כי התעללות בילדות ובגיל ההתבגרות הינה תופעה מאוד נפוצה, בנשים עם ובלי אנדומטריוזיס. במחקר הנוכחי, לדוגמא, 34% מהנשים דיווחו על היסטוריה של התעללות גופנית בדרגה בינונית-עד-חמורה ו-39% מהנשים עם אנדומטריוזיס דיווחו על התעללות זו. מדובר במספרים גבוהים מאוד ואין ספק כי הפחתת התעללות הינה סוגיה בעלת חשיבות ברמת בריאות הציבור.

Human Reproduction 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה