קרדיולוגיה

מה גורלם של הסיבוכים הדורשים ניתוח דחוף בעת ביצוע החלפה מלעורית של מסתם ותיני?/מאת ד”ר יעקב גולדשטיין, האיגוד הקרדיולוגי

סיבוכים מסכני חיים ( כגון קרע של אנולוס, דיסקציה של הותין, קרע של דופן החדר), עם צורך בניתוח דחוף ( ר”תECSEMERGENT CARDIAC SURGERY) בעתTAVI,דווחו בעבר הלא רחוק ( בהנחיותESC2012 ) בשיעור שבין 1-2%. לאור הניסיון שנצבר מאז כניסת השיטה, עם התקדמות הטכנולוגיה בשיפור הציוד, התמקצעות בשיטות של הדמיה מדויקת,  וגם במיומנות, יתכן שגם ההיארעות וגם התחזית השתנו היום.

מטרות:הערכת היארעות  הECS-, אפיון המטופלים האלה, ותוצאי האירועים, מתוך מרשם ה –   EuropeanRegistry onEmergentCardiacSurgery duringTAVI(EuRECS-TAVI  )             .

שיטות ותוצאות:מתוך מרשם תצפיתני זה, שהינו עצמאי, רב מרכזי,  בין יבשתי, בין לאומי ( משתתפים 79 מרכזים כולל ישראל), המתנהל מ 2013 וכלל עד 2016 סך של 27760 מטופלים, אשר עברוTAVIבגישה טרנס פמורלית (ר”תTF-TAVI), נבחרו כל 212 המטופלים (היארעות- 0.76%), בהם בוצעECS, בגלל סיבוכים מסכני חיים (הגיל במדגם 82.4±6.3 שנים, 67,5% היו נשים, והציגוLogistic EuroSCOREשל 17.1%, וSTS- scoreשל 5.8% ).

הסיכון לECSירד בשנה, מ 2013 ( היה 1.07% ) ל 2014 ( היה 0.7%), והתייצב מאז למרות ש….

להמשך הסקירה המלאה באתר האיגוד הקרדיולוגי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה