אונקולוגיה

הערכת פעילות Pembrolizumab במקרים של הישנות סרטן צוואר הרחם (Int J Gynecol Cancer)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Gynecological Cancer מדווחים חוקרים על נתונים חדשים, מהם עולה כי ל- Pembrolizumab(קיטרודה) תוצאות מבטיחות בטיפול בנשים עם הישנות סרטן צוואר הרחם, לאחר טיפולים קודמים רבים. יתרה מזאת, הטיפול נסבל היטב בנשים אלו.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של Pembrolizumab בנשים עם הישנות סרטן צוואר הרחם, לאחר טיפולים רבים קודמים. החוקרים אספו נתונים אודות נשים שטופלו ב- Pembrolizumab במרכז יחיד ובחנו את דגימות הגידול. ללא תלות בביטוי PD-L1, הטיפול ב- Pembrolizumab ניתן במינון קבוע של 200 מ”ג כל שלושה שבועות. בדיקת CT שימשה לקביעת תגובה לטיפול.

מדגם המחקר כלל 11 נשים עם הישנות סרטן צוואר הרחם, לאחר מספר קווי טיפול קודמים, אשר טופלו ב- Pembrolizumab. מבין אלו, בשתי נשים (18%) תועדה תגובה חלקית וב-2 אחרות (18%) תועדה מחלה יציבה בבדיקת טומוגרפיה ממוחשבת, עם שיעור תועלת קלינית של 36%. ארבע הנשים הללו עדיין נוטלות את הטיפול התרופתי, עם עדות לפעילות ממושכת כנגד הגידול לאחר 52 שבועות.

הטיפול נסבל היטב בכללותו, כאשר חולה אחת פיתחה רעילות שהגבילה את מינון הטיפול. חציון ההישרדות הכולל עמד על 26 שבועות ושיעורי ההישרדות הכוללים עמדו על 65% לאחר שישה חודשים. מבין חמש הנשים עם ביטוי נרחב של PD-L1, בשלוש נשים תועדה תגובה לטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו מצטרפים לבסיס העדויות התומך בשימוש ב- Pembrolizumab באוכלוסיה זו.

Int J Gynecol Cancer. 2018 Jul;28(6):1196-1202

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה