פסיכיאטריה

התועלת של rTMS להקלה על הלוצינציות בחולי סכיזופרניה (מתוך כנס ה-ECNP)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-ECNP (European College of Neuropsychopharmacology) עולה כי הכוונת טיפול rTMS (Repetitive Transient Magnetic Stimulation) לאזורים במוח הקשורים בתפקוד שפה עשוייה לסייע בהקלה על הלוצינציות AHV (Auditory Verbal Hallucinations) בחולי סכיזופרניה.

להערכת היעילות של rTMS בתדירות גבוהה, החוקרים גייסו 59 חולים יציבים קלינית עם סכיזופרניה או הפרעה סכיזואפקטיבית עם מדדי AHRS (Auditory Hallucinations Rating Scale) של מעל 10 נקודות. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בפולסים מגנטיים בתדירות גבוהה בשני מפגשים בני 13 דקות ביום, למשך יומיים (קבוצת התערבות, 26 חולים) או פרוצדורת דמה (קבוצת ביקורת, 33 חולים). הטיפול ב-rTMS בוצע תחת הנחיה מדויקת של MRI וכוון לאזור באונה הטמפוראלית הקשור בתפקוד שפה.

החוקרים לא מצאו הבדלים משמעותיים במאפיינים הבסיסיים בין שתי הקבוצות. המשתפים השלימו בדיקות מעקב לאחר 1, 2, 7, 14, 21 ו-28 ימים. לאחר 28 ימים, לא זוהה הבדל משמעותי בשיעור החולים עם תגובה לטיפול בין קבוצת הטיפול הפעיל וקבוצת הביקורת.

עם זאת, החוקרים זיהו הבדל מובהק סטטיסטית בחולים שהגיבו לטיפול לאחר 14 ימים: ב-34.6% מהחולים בקבוצת ההתערבות תועדה ירידה של מעל 30% במדד AHRS, בהשוואה ל-9.1% מאלו בקבוצת הביקורת.

ההבדל נותר מובהק סטטיסטית לאחר שלקחו בחשבון את מערכת הניווט שהייתה בשימוש, סוג ה-TMS שנבחר והמרכז האוניברסטאי, עם יחס סיכויים לתגובה לאחר 14 ימים של 5.29 עם טיפול פעיל לעומת טיפול דמה.

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בשיעור החולים עם עדות לתגובה בכל נקודת זמן במהלך המעקב.

בקרב חולים בקבוצת הטיפול הפעיל תועדו יותר אירועים חריגים, בהשוואה לקבוצת הביקורת, עם שיעור מוגבר משמעותית של כאב מקומי, הפרעה בלסת ובלפרוסםאזם. עם זאת, לא תועדו אירועים חריגם מג’וריים בשתי הקבוצות.

מתוך כנס ה-ECNP

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה