תוצאות טיפול ב-Remdesivir במחלת ריאות חמורה על-רקע COVID-19 בתינוקות (Pediatrics)

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מתארים חוקרים מקרה בו Remdesivir () שימש בבטחה לטיפול בתינוק עם תסמונת מצוקה נשימתית חדה על-רקע COVID-19.

החוקרים מסבירים כי Remdesivir הינו טיפול מבטיח למבוגרים שנדבקו בנגיף הקורונה, אך אין דיווחים קודמים אודות תוצאות הטיפול הנ”ל בילדים עם הזיהום הנגיפי. הם מתארים את הניסיון שלהם בשימוש ב- Remdesivir לטיפול בתינוק בן חמישה שבועות שנולד פג והתייצג עם זיהום בנגיף הקורונה.

הבן היה אחד מבין זוג תאומים ופיתח מצוקה נשימתית בבית, שם היה במגע זמן קצר קודם לכן עם שני בני משפחה ואיש צוות רפואי אסימפטומטי שבהמשך פיתחו תסמינים ואומתו כחולי קורונה. דגימות מהתינוק היו חיוביות לרנ”א של נגיף הקורונה.

בחדר המיון, מספר ניסיונות הנשמה לטיפול בהיפוקסיה מתקדמת כשלו, אך הוא הונשם בהצלחה לאחר שהועבר למרכז אחר. לאחר מספר ימים, מדדי ההנשמה שלו השתפרו ונעשה ניסיון גמילה מהנשמה. לאחר מתן מניעתי של סטרואידים לשיפור מצב דרכי האוויר טרם גמילה מהנשמה, החולה הידרדר, פיתח תסמונת מצוקה נשימתית חדה סוערת והנשמה קונבנציונאלית לא הייתה מספקת עוד ולכן הוחל טיפול משולב שכלל HFOV (High-Frequency Oscillatory Ventilation), Nitric Oxide, הנשמה על הבטן ותמיכה יונו טרופית. בנקודה זו צוות רב-מקצועי התכנס בכדי לשקול טיפול נוסף והוסכם על מתן Remdesivir.

התינוק קיבל מנת העמסה של Remdesivir במינון 5 מ”ג/ק”ג, לאחר מכן ניתן מינון של 1.25 מ”ג/ק”ג בכל יום למשך 10 ימים.

דגימות מדרכי הנשימה הפכו שליליות לרנ”א של הנגיף לאחר חמישה ימי טיפול ב- Remdesivir. לא תועדו רעילות על-רקע הטיפול ב- Remdesivir. מדדי ההנשמה והתמיכה היונוטרופית הופחתו והחולה נגמל מהנשמה בום 18 למחלתו ושוחרר לביתו לאחר 24 ימי אשפוז.

החוקרים מסבירים כי מדובר בנתונים הראשונים אודות תוצאות הטיפול ב- Remdesivir בילדים שנדבקו בנגיף הקורונה. על-בסיס התוצאות המבטיחות ממספר מחקרים במבוגרים עם COVID-19, הם מאמינים כי Remdesivir עשוי לשמש לטיפול גם בילדים המאושפזים עם הזיהום הנגיפי.

Pediatrics, online August 14, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה