השוואה בין טיפול קבוע ובין טיפול לפי הצורך במעכבי VEGF בחולים עם ניוון מקולארי (מתוך כנס מטעם ה-WCO)

לשמירה על חדות הראייה בחולים עם nAMD (Neovascular Age-related Macular Degeneration), מתן טיפול קבוע במעכבי VEGF הינה גישה עדיפה על טיפול לפי הצורך, כך עולה משני מחקרים קליניים, שהוצגו במהלך כנס ה-WOC (World Ophthalmology Congress).

בחולים שקיבלו טיפול קבוע בזריקות לתוך הזגוגית של Aflibercept תפקודי הראיה היו יציבים יותר בהשוואה לחולים שטופלו על-פי הצורך. ממצאים אלו נובעים מניתוח פוסט-הוק של תוצאות אנטומיות ותפקודיות בשנה השנייה של מחקרי VIEW (Vascular Endothelial Growth Factor Trap-Eye: Investigation of Efficacy and Safety in Wet Age-Related Macular Degeneration).

החוקרים מדווחים כי מעבר מגישת טיפול יזום לגישת טיפול תגובתי הובילה לאובדן משמעותי של חדות הראיה בקבוצת חולים במחקר. אובדן הראיה אינו ניתן להשבה עם טיפול חוזר, למרות שיפור בחדות הראיה עד 52 שבועות עם גישת טיפול יזום.

סקירות ממצאי מחקר VIEW1 ו-VIEW2 הוצגו במהלך כנס ה-World Ophthalmology Congress. מחקרי VIEW הינם מחקרים אקראיים בשלב 3, רב-מרכזיים, שכללו חולים עם nAMD. מחקר VIEW1 נערך בקנדה וארצות הברית ומחקר VIEW2 נערך באסיה, אוסטרליה, אירופה ודרום אמריקה.

במסגרת המחקרים חולקו באקראי כ-2,400 חולים לאחד מארבעה טיפולים במשך 52 שבועות: Aflibercept במינון 2.0 מ”ג כל שמונה שבועות לאחר 3 מינונים חודשיים; Aflibercept במינון 2.0 מ”ג כל ארבעה שבועות; Aflibercept במינון 0.5 מ”ג כל ארבעה שבועות; או Ranibzumab במינון 0.5 מ”ג כל ארבעה שבועות.

בשני המחקרים, שיעור החולים שענה על תוצא הסיום העיקרי ליעילות הטיפול אובדן פחות מ-15 אותיות של חדות ראיה מתחילת המחקר עד לאחר 52 שבועות היה דומה בקבוצות הטיפול ב-Aflibercept במינון 2.0 מ”ג ובקבוצת הטיפול ב-Ranibizumab.

בין השבועות 52-96, חולים בכל ארבע הקבוצות קיבלו לפחות שלוש זריקות של Aflibercept במינון 2.0 מ”ג במרווחים של 12 שבועות. בחולים שענו על קריטריונים מוגדרים מראש ניתן היה לטפל באופן תדיר יותר.

בסקירתם השוו החוקרים את חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר בחולים שנטלו מינונים קבועים של מעכבי VEGF ואלו שטופלו על-פי הצורך. בכל הקבוצות תועדה מגמה קלה של אובדן ראיה בשנה השנייה.

כמחצית מהחולים בכל קבוצה קיבלו את המספר המינימאלי הנדרש של זריקות; בחולים אלו, חדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר נשמרה עד לאחר 96 שבועות.

עם זאת, תוארה תת-קבוצה של כ-20% מכלל החולים שאיבדו לפחות 5 אותיות בבדיקות הראיה משבוע 52 עד לשבוע 96 למחקר, כאשר טופלו לפי הצורך, למרות שקיבלו 4 או 5 זריקות של Aflibercept.

World Ophthalmology Congress

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה