הודעות אירגונים

משרד הבריאות: מרפאות החוץ א.א.ג ועיניים בביה''ח בני ציון המצטיינות בחיפה בסקר חווית המטופל

11/04/2018


תוצאות סקר חווית המטופל במרפאות חוץ, שערך לראשונה משרד הבריאות, קובע כי מרפאות החוץ - עיניים ואף אוזן גרון במרכז הרפואי בני ציון קיבלו את הציון הגבוה ביותר מבין מרפאות החוץ של בתי חולים באזור חיפה ואף עברו את ציון הממוצע הארצי. הסקר בדק את נושאי מתן המידה והסברים, יחס וכבוד למטופל, ניהול תור במרפאה, תהליך קביעת תור, מדדים פיזיים ורצף שירותי.  מנכ"ל ביה"ח ד"ר אמנון רופא ברך את צוותי המרפאות ואמר "ביה"ח ממשיך להוביל בסקרי שביעות רצון שעורך משרד הבריאות בזכות הדגש על השירות המקצועי והיחס החם הניתן למטופלים בכלל ובמרפאות החוץ בפרט. דבר שקיבל ביטוי מוחשי נוסף גם בתוצאות הסקר המאששות את המוטו המלווה את בית החולים ואומר כי 'רק צוות מקצועי נותן יחס אישי'"

הציבור מוקיר את ביה"ח בני ציון. במטרה לשפר את השירות וחווית המטופל בישראל ברמה המקומית והלאומית בנוסף להעצמת המטופל במפגש עם מערכת הבריאות, ובמטרה למפות את החוזקות והחולשות ברמות השירות במרפאות החוץ בבתי החולים, נערך לראשונה במשך שישה חודשים (פברואר-אוגוסט) סקר חווית המטופל בבתי החולים הכלליים שהיה חלק מתכנית רחבה שאותה מוביל משרד הבריאות.

בתום הבדיקות ופרסום התוצאות, נקבע כי מרפאות עיניים וא.א.ג במרכז הרפואי בני ציון מובילות בחיפה בציון המסכם, כאשר מרפאת עיניים קיבלה את הציון 84.7 בעוד הממוצע הארצי עומד על 83% ואילו מרפאת אף אוזן גרון (א.א.ג) קיבלה את הציון 85.9% בעוד הממוצע הארצי עומד על 85%.
בסקר נבדקו מרפאות החוץ עיניים, אף אוזן גרון, קרדיולוגיה, CT , אורתופדיה, כירורגיה וגסטרו במרכז הרפואי בני ציון. במקביל אליו, נבדקו גם בתי החולים האחרים בעיר.  אוכלוסיית הסקר כללה מטופלים שהגיעו למרפאות חוץ במסגרת פעילות ציבורית, מטופלים בני 18 ומעלה אשר ביקרו במערך האמבולטורי וזומן להם תור מראש ומטופלים שזהו ביקורם הראשון או מטופלים חוזרים.

ברמה הארצית רואיינו בסקר טלפוני קרוב ל 15,000- מטופלים מ- 23 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ והריאיון בוצע בשפה המועדפת על המטופל. עבור כל אחד מבתי החולים הוגדר כי יבוצע ניסיון לראיין 100 מטופלים ובמכוני הדימות 50  מטופלים בכל מכון. על מנת שממצאי הסקר ייצגו באופן נכון את אוכלוסיית המטופלים, נערך שקלול המשקף את היחס שבין היקף המופעים בכל אחת מהמרפאות בכל אחד מבתי החולים לבין כמות השאלונים שנאספו מכל מרפאה בבית החולים.

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אמנון רופא, אמר עם היוודע תוצאות הסקר שערך משרד הבריאות,  "אני מודה בשם עובדי ביה"ח לציבור על האמון וההערכה שלהם. אני מבקש להודות כמובן לעובדי ביה"ח שעושים ימים כלילות למען המטופלים". 


בכבוד רב,
גדי נס, דובר  המרכז הרפואי  בני ציון

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<