אסטתיקה ברפואת שיניים

מקרי בוטוליזם תוארו לאחר זריקות קוסמטיות (JAMA)

זריקות קוסמטיות של בוטוליזם לא מאושר בריכוז גבוה עלולות להביא למקרים מסוכנים של בוטוליזם- כך עולה מדיווח, שפורסם בגיליון נובמבר של JAMA.

בנובמבר 2004, רופא מפלורידה, שרישיונו נשלל, הזריק בוטולינום A לתוך שרירי הפנים שלו ושל שלושה מטופלים נוספים. הנוירוטוקסין שבו השתמש לא היה BOTOX, הטוקסין שאושר לשימוש קליני, אלא צורה מרוכזת יותר המיועדת למטרות מחקר בלבד.

הרופא וצוותו דיללו אומנם את התערובת, אך מסתבר שלא מספיק. כל המטופלים חוו חולשה מתקדמת והראו עדויות נוספות לנוירופתיה קרניאלית. כולם שרדו עם טיפול סטנדרטי, אך לא לפני שבילו מספר שבועות בבית חולים.

החוקרים מאמינים, כי החולים קיבלו מינונים שהיו פי 2857 מהמינון המוערך כקטלני לבני אדם. בדיקות סרום בשלושת החולים חשפו רמות טוקסין שהיו עד פי 43 מהמינון הקטלני.

אנליזה של בקבוקון 100 מיקרוגרם של הטוקסין מאותו אוסף שממנו הוזרק לחולים, הראתה שהיה מספיק טוקסין להרוג 14,286 בני אדם ע”י הזרקה בחלוקה שווה של החומר.

לדברי החוקרים, הם הראשונים לתאר מקרי בוטוליזם יאטרוגני, שאושרו מעבדתית. לדבריהם, רופאים ומטופלים חייבים להיות מודעים לסיכונים הקשורים בשימוש לא חוקי בתוצרי בוטולינום לא מאושרים. רק תוצרים מאושרים צריכים להיות בשימוש קליני. 

JAMA 2006;296:2476-2479

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה