Addictions

האם הפסקת אלכוהול מפחיתה את הסיכון לסרטן? (IARC)

הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) הגיעה למסקנה כי עבור רוב סוגי הסרטן הקשורים לאלכוהול, קיימות עדויות מוגבלות התומכות בקשר בין הפסקת או הפחתה של צריכת אלכוהול והפחתת הסיכון לסרטן

לאחר סקירת עשרות מחקרים, הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) הגיעה למסקנה כי עבור רוב סוגי הסרטן הקשורים לאלכוהול, קיימות עדויות מוגבלות התומכות בקשר בין הפסקת או הפחתה של צריכת אלכוהול והפחתת הסיכון לסרטן. קבוצת העבודה של IARC, שכללה 15 מדענים משמונה מדינות, דיווחה על עדויות “מוגבלות” על קשר זה לסרטן הגרון, המעי הגס וסרטן השד, וכן ראיות “בלתי מספקות” לסרטן הלוע והכבד.

היתרונות של שתיית פחות אלכוהול מתועדים היטב. סקירה שיטתית של 63 מחקרים, למשל, מצאה שהפחתה או ויתור על אלכוהול הפחיתו את הסיכון של אנשים לאשפוז, לפציעה ולמוות. השינוי באורח החיים שיפר גם את בריאותם הפיזית והנפשית של אנשים וכן את איכות חייהם.

הדו”ח הדגיש שני חריגים: הפחתת אלכוהול או הפסקת אלכוהול הייתה קשורה בסיכון נמוך יותר משמעותית לסרטן הפה והוושט. קבוצת העבודה של IARC ביססה מסקנה זו על מחקרים גדולים של הפסקת אלכוהול לטווח ארוך בסוגי סרטן אלו. ובכל זאת, ציינו המחברים, “פערים מדעיים משמעותיים” קיימים עבור רוב סוגי הסרטן הקשורים לאלכוהול.

כך למשל בסרטן המעי הגס, שני מחקרים מצאו שהפחתת צריכת אלכוהול מורידה את הסיכון, בעוד שניים אחרים, שהתמקדו במשך הגמילה, לא הצביעו על סיכון מופחת ל-CRC. “בהתחשב בחוסר העקביות בין המחקרים והמחקרים המעטים על משך ההפסקה, קבוצת העבודה הגיעה למסקנה כי קיימות ראיות מוגבלות לכך שהפחתה או הפסקת אלכוהול מפחיתה את הסיכון לסרטן המעי הגס”, כתבו המחברים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה