ADHD

לאחר איבחון ADHD ילדים מקבלים טיפול מעקב דל (J Pediatr)

תוצאות מחקר חדש מראות כי ילדים עם הפרעת קשב-ריכוז (ADHD) אשר מקבלים תרופות מעוררות לעיתים רחוקות בלבד מקבלים טיפול מעקב אופטימלי.

מעקב אחר 659 ילדים בגילאים 4-15 הראה כי בששת החודשים לאחר איבחון ADHD, המספר הממוצע של פגישות מעקב היה אחד. גם ילדים אשר קיבלו תרופות (78%) לא היו בעלי סבירות גבוהה יותר לפגישות מעקב לעומת ילדים שלא קיבלו תרופות. 26% מהילדים  במחקר ראו מומחה לבריאות הנפש לצורך מעקב.

החוקרים טוענים בגיליון דצמבר של The Journal of Pediatrics כי זהו מספר נמוך מידי של ביקורים המאפשר הסתגלות לתרופה או דבקות תומכת בטיפול.

מדריך APP לטיפול ב-ADHD טוען כי מייד לאחר האיבחון, המשפחות צריכות להיות בקשר עם הרופא באופן תדיר עד שמצב הילד יציב ונקבע מינון. באופן תדיר יכול להיות עד פעם בשבוע. לאחר שהילד התייצב, ביקורי מעקב צריכים להיות כל 3-6 חודשים בכדי לעקוב אחרי הטיפול.

החוקרים מאמינים כי הנתונים, שנאספו ממספר גדול של מרפאות ילדים, מייצגים טיפול טיפוסי לאחר איבחון ADHD.

ילדים שחורים, כמו גם ילדים מ-Medicaid, היו בעלי סבירות גבוהה יותר לראות מומחה לבריאות הנפש, וכן ילדים עם סימפטומים אינטרנליים. החוקרים ראו כי מטפלים אשר קיבלו אימון ראשוני בבריאות הנפש סיפקו טיפולי מעקב טובים יותר לעומת רופאים שלא עברו אימון זה.

אך אימון טוב יותר לטיפול ראשוני אינו מספיק בכדי לשפר טיפול מעקב לחולי ADHD.

יש צורך כי הרופאים ייסדו מערכת משרדית אשר תקדם ביקורי מעקב אצל המשפחות; לדוגמא, מערכת שבה אחות או עובדת סוציאלית תתקשר למשפחה שבוע או שבועיים לאחר האיבחון אם הם לא חזרו לביקור. בשיחה ניתן להעריך את הסימפטומים של הילד, לבדוק האם התרופות נלקחו.

על סמך הממצאים, החוקרים מסיקים כי מאמצים סיסטמטיים לשיפור איכות הטיפול לילדים עם ADHD הינם מוצדקים.

J Pediatr 2004;145:767-771.


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה