ADHD

תוספי חומצות שומן מועילים לילדים עם הפרעת קואורדינציה התפתחותית (Pediatrics)

לפי מחקר חדש עולה, כי תוספי חומצות שומן יכולים להועיל לילדים עם הפרעת קואורדינציה התפתחותית (DCD).

החוקרים מסבירים, כי בנוסף לחסרים המוטוריים, DCD קשורה בד”כ בקשיי למידה, קשיי התנהגות וקשיי התאמה פסיכו-סוציאליים, אשר ממשיכים בבגרות. ישנן עדויות כי חסר יחסי בחומצות שומן רוויות, יכול לתרום להפרעות נוירו-התפתחותיות ופסיכיאטריות קשורות, כמו דיסלקציה ו- ADHD. בהיעדר כל טיפול יעיל ב- DCD, יש לבדוק האם טיפול בחומצות שומן יכול להועיל לחולים אלו.

במחקר השתתפו 117 ילדים עם DCD, בגילאי 5-12 שנים. הילדים הוקצו באופן אקראי לקבלה של תוספי חומצות שומן מסוג אומגה 3 ומסוג אומגה 6 או פלצבו, למשך 3 חודשים. אחרי 3 חודשים, הילדים שקיבלו פלצבו עברו לקבל את חומצות השומן, למשך 3 חודשים נוספים.

החוקרים מדווחים כי למרות שלא נראה כל שיפור ביכולות המוטוריות, הילדים שקיבלו תוספי חומצות שומן הראו שיפור מובהק, יחסית לילדים שקיבלו פלצבו, בקריאה, באיות ובהתנהגות. הילדים שעברו מקבוצת הפלצבו לקבוצת הטיפול, הראו שיפור דומה ב- 3 חודשים שאחרי המעבר, כאשר הילדים שהיו בקבוצת הטיפול שמרו על ההתקדמות שלהם או המשיכו להתקדם. לא דווח על תופעות לוואי ושיעור ההיענות היה גבוה.

החוקרים הסיקו, כי תוספי חומצות השומן מהוות טיפול יעיל בהפרעות הלמידה וההתנהגות של ילדים עם DCD. החוקרים מציעים כי ייעשו מחקרים נוספים, על מנת לחקור את ההשפעה המדויקת של תוספי חומצות השומן, על היכולות המוטוריות ועל ההתקדמות בלימודים ובהתנהגות לאורך זמן, של ילדים עם DCD.

Pediatrics. 2005;115:1360-1366

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה