ADHD

האם ההנחיות האמריקאיות הראשונות צפויות להתפרסם בקרוב?

ההנחיות הקליניות הראשונות בארה"ב לאבחון ולטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) אצל מבוגרים צפויות להתפרסם בסתיו הקרוב, ולספק לחולים, רופאים, וקובעי מדיניות מסגרת סטנדרטית שהייתה נחוצה מזה זמן רב

ההנחיות הקליניות הראשונות בארה”ב לאבחון ולטיפול בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) אצל מבוגרים צפויות להתפרסם בסתיו הקרוב, ולספק לחולים, רופאים, וקובעי מדיניות מסגרת סטנדרטית שהייתה נחוצה מזה זמן רב. ההנחיות הן יוזמה של ה-American Professional Society of ADHD and Related Disorders (APSARD).

ד”ר דיוויד גודמן, חבר בוועדה המנהלת של ההנחיות מטעם APSARD ופרופסור במחלקה לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות בבית הספר לרפואה של ג’ונס הופקינס בבולטימור, מרילנד, ציין כי ארה”ב מפגרת אחרי כמה מדינות אחרות, כמו קנדה, בריטניה, אוסטרליה וניו זילנד שכבר יש להן הנחיות. גודמן לא פירט מדוע המדינה הייתה כל כך מאחור בנושא, אך ציין שזה קשור חלקית לחוסר מימון ספציפי. בנוסף, לדבריו, “קובעי מדיניות בתחום הפסיכיאטריה למבוגרים התנערה מהאחריות להפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים”.

האגודה הפסיכיאטרית האמריקאית (APA) לא הגיבה, אם כי צויין כי שני חברי הארגון עובדים עם APSARD על ההנחיות.ההערכות מראות שיש 10-11 מיליון מבוגרים אמריקאים (4.4%) עם ADHD, מה שהופך אותה להפרעה הפסיכיאטרית השנייה בשכיחותה במבוגרים.

סקרים מראים שאנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, כולל פסיכיאטרים, מדווחים על חוסר היכרות עם הפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים, אמרה מרגרט סיבלי, פרופסור לפסיכיאטריה ומדעי ההתנהגות בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון בסיאטל ויושבת ראש ועדת ההנחיות של APSARD. רבים אינם שוקלים אבחנה של ADHD אצל מבוגרים “מכיוון שהם תמיד הוכשרו להמשיג את זה כמשהו שרלוונטי רק בילדות”, אמרה. עם זאת, מחקרים מראים שאנשים עם הפרעת קשב וריכוז נשארים עם ההפרעה.

לכתבה ב-medscap

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה