Allergy other

ההשפעה של היסטוריה משפחתית של מחלות אלרגיות על אלרגיה למזון בילדים (Nutrients)

במאמר שפורסם בכתב העת Nutrients מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי היסטוריה משפחתית של מחלות אלרגיות מלווה בעליה הדרגתית בסיכון לאלרגיה למזון בילדים, כאשר הסיכון עולה בהדרגה מהורה אחד לשני הורים עם מחלות אלרגיות, הסיכון הגבוה ביותר תועד בנוכחות אלרגיה למזון אצל ההורים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים מיפן כי ההשפעה של היסטוריה משפחתית של מחלות אלרגיות על הסיכון לאלרגיה למזון אינה ידועה. הם בחנו את הנתונים ממדגם ארצי והשלימו ניתוח סטטיסטי להערכת הקשר בין היסטוריה של מחלות אלרגיות (אלרגיה למזון, אטופיק דרמטיטיס, אסתמה ונזלת) באם, באב, או בשני ההורים ובין הסיכון לאלרגיה למזון בילד בגיל שנה וחצי ושלוש שנים.

הסקירה כללה 69,379 אימהות שילדו תינוק יחיד במועד ו-37,179 אבות וילדיהם.

מהנתונים עולה כי היסטוריה של מחלה אלרגית באחד ההורים לוותה בסיכון מוגבר לאלרגיה למזון בילד. כאשר שני ההורים סבלו ממחלות אלרגיות, יחסי הסיכויים המתוקנים נטו להיות גבוהים יותר, בהשוואה לסיכון המתואר בנוכחות הורה אחד בלבד עם מחלה אלרגית (p<0.0001). הסיכון הגבוה ביותר זוהה בנוכחות שני הורים עם אלרגיה למזון (יחס סיכויים מתוקן של 2.60, רווח בר-סמך 95% של 1.58-4.27 ויחס הסיכויים המתוקן עמד על 1.71 (רווח בר-סמך 95% של 1.54-1.91) בנוכחות היסטוריה של אלרגיה למזון באחד ההורים בלבד.

לאחר תקנון להיסטוריה בילד של אטופיק דרמטיטיס, גורם סיכון ידוע להתפתחות אלרגיה, יחסי הסיכויים המתוקנים היו נמוכים יותר, אך עדיין מובהקים סטטיסטית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי היסטוריה משפחתית של מחלות אלרגיות מלווה בעליה הדרגתית בסיכון לאלרגיה למזון בילדים.

 

Nutrients, Oct 15, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה