Allergy other

חשיפה מוקדמת לבוטנים עשויה לסייע במניעת אלרגיה בתינוקות (מתוך כנס ה-ACAAI)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology עולה כי חשיפה מוקדמת לבוטנים עשויה למנוע התפתחות אלרגיה בתינוקות בקטגוריות סיכון שונות.

החוקרים השלימו מטה-אנליזה של שני מחקרים – LEAP (או Learning Early About Peanut Allergy) ו-EAT (או Enquiring About Tolerance) – אשר בחנו את ההשפעות של חשיפה מוקדמת לבוטנים בדיאטה של תינוקות. במסגרת המחקר שולבו הנתונים במאגר משולב עם תבחינים עוריים, בדיקות נוגדני IgE ספציפיים ומבחני תגר, כך שניתן לקבל הערכה מדויקת יותר של השפעות חשיפה מוקדמת לבוטנים על הסיכון לאלרגיות.

למרות שאלרגיה לבוטנים נפוצה יותר בתינוקות עם אקזמה חמורה או אלרגיה לביצים, מרבית המקרים מתוארים בתינוקות ללא אקזמה או אלו עם אקזמה קלה, מאחר ואלו רוב הילדים באוכלוסייה. מהנתונים עולה כי שליש (33.3%) מהתינוקות עם אקזמה חמורה שנמנעו מחשיפה לבוטנים פיתחו אלרגיה לבוטנים. עם זאת, למרות שמדובר בסיכון גבוה, תינוקות אלו היוו רק 6.64% מכלל אוכלוסיית החולים עם אלרגיה לבוטנים ושימוש בגישות למניעת אלרגיה לבוטנים בחולים אלו הפחיתה את השיעור הכולל של אלרגיה לבוטנים ב-4.55% בלבד.

בקרב תינוקות ללא אקזמה אין סיכון מוגבר לאלרגיה לבוטנים ולכן עולה השאלה מה הטעם להשקיע במאמצים למניעת אלרגיה באוכלוסייה זו. בפועל, קבוצה זו מהווה עד שליש מהחולים עם אלרגיה לבוטנים מאחר ולמרות שהסיכון שלהם נמוך יותר, מדובר בכמות ילדים גדולה יותר ולכן חשוב לבחון את התוצאות גם באוכלוסייה זו.

רקע אתני הינו גורם סיכון חשוב נוסף כאשר מהנתונים עולה כי ההתערבות אינה יעילה בקרב תינוקות לא-לבנים באוסטרליה ובפרט אינה מסייעת לתינוקות אסיאתיים. תבחינים עוריים מעידים על הצלחת טיפול כאשר תינוקות בשבדיה ונורבגיה שצרכו חלבון בוטנים חמש פעמים בשבוע החל מגיל 12 שבועות, בהשוואה לאלו שנמנעו מבוטנים. הממצאים הצביעו על ירידה גדולה של כ-75% בסיכון לאלרגיה לבוטנים עם חשיפה מוקדמת לבוטנים.

למרות שחשיפה מוקדמת לבוטנים רק של תינוקות עם אקזמה חמורה תפחית את הנטל של אלרגיה לבוטנים באוכלוסייה בשיעור של 6% בלבד, חשיפה מוקדמת של כלל התינוקות לבוטנים צפויה להפחית את נטל המקרים הללו ב-88%. התערבות זו גם יעילה מאוד בכלל התינוקות, ללא תלות בדרגת הסיכון שלהם לאלרגיה לבוטנים, כולל חומרת אקזמה, מוצא אתני, ריגוש או אלרגיה לביצים, והינה היעילה ביותר כאשר מתחילים בחשיפה לבוטנים לפני גיל 6 חודשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לעודד את כל התינוקות באוכלוסייה הכללית לצרוך מוצרי בוטנים מגיל ארבעה חודשים.

 

מתוך כנס ה-ACAAI

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה