Allergy other

מחלות אלרגיות מלוות בסיכון מוגבר לקטרקט בצעירים (Sci Rep)

עין

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מחלות אלרגיות מלוות בסיכון מוגבר לניתוח קטרקט, כאשר הסיכון בולט במיוחד בקרב גברים מתחת לגיל 50 שנים ובאלו עם משלב מחלות אלרגיות.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה ארצי, מבוסס-אוכלוסייה, להערכת הקשר בין הסיכון לקטרקט מסכן-ראייה ומחלות אלרגיות על-סמך נתונים אודות כ-2.6 מיליון משתתפים במדגם National Health Insurance Service-National Sample Cohort בקוריאה, מהם 301,693 עברו ניתוח קטרקט לפחות בעין אחת ו-447,883 אובחנו עם לפחות מחלה אלרגית אחת. מחלות אלרגיות שנכללו במחקר כללו אטופיק דרמטיטיס, נזלת אלרגית ואסתמה.

החוקרים סיווגו את החולים לארבע קבוצות לתקנון למין וגיל: גברים ונשים בגילאי 50 שנים ומעלה וגברים ונשים מתחת לגיל 50 שנים.

לאחר מעקב ממוצע של 7.8 שנים, בחולים עם מחלות אלרגיות תועד סיכון מוגבר לניתוח, בהשוואה לאלו ללא מחלות אלרגיות (יחס סיכון של 1.241).

בקרב חולים עם אטופיק דרמטיטיס, בגברים מתחת לגיל 50 שנים תועד סיכון גבוה יותר לניתוח קטרקט (יחס סיכון של 1.713), בהשוואה לגברים בגילאי 50 שנים ומעלה (יחס סיכון של 1.42), נשים מתחת לגיל 50 שנים (יחס סיכון של 1.326) ונשים בגילאי 50 שנים ומעלה (יחס סיכון של 1.193)

בנוסף, השילוב של אטופיק דרמטיטיס ונזלת אלרגית לחווה בסיכון הגבוה ביותר לניתוח קטרקט.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים עם מחלות אלרגיות סיכון מוגבר לניתוח קטרקט, כאשר הקשר הנ”ל היה בולט יותר בגברים מתחת לגיל 50 שנים ובאלו עם משלב אטופיק דרמטיטיס ונזלת אלרגית.

Sci Rep, Dec 8, 2022

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה