Allergy other

האם נזלת אלרגית מלווה בסיכון מוגבר למחלת פרקינסון? (Allergol Int)

בחולים עם נזלת אלרגית סיכון מוגבר להתפתחות מחלת פרקינסון, בהשוואה לחולים ללא נזלת אלרגית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Allergology International. הסיכון המוגבר למחלת פרקינסון בחולים עם נזלת אלרגית נותרה גם בקרב אלו שהקפידו על אורח חיים בריא.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקשר בין מחלות אלרגיות דוגמת נזלת אלרגית, אסתמה ואטופיק דרמטיטיס ובין מחלת פרקינסון אינו מובן היטב. לאור הצורך בהשלמת מחקר בקנה מידה גדול אודות הקשר בין מחלות אלרגיות ובין הסיכון למחלת פרקינסון, תוך התייחסות לאורחות החיים, הם ערכו את המחקר הנוכחי שכלל 398,936 משתתפים בגילאי 40 שנים ומעלה שהשלימו בדיקות סקר לפני תחילת שנת 2005 ונכללו במאגר Korean National Health Insurance Service.

החל מ-1 בינואר 2005, כל המשתתפים היו במעקב עד לתאריך אבחנת מחלת פרקינסון, תמותה, או 31 בדצמבר בשנת 2019. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון למחלת פרקינסון על-רקע מחלה אלרגית.

בהשוואה למשתתפים ללא מחלה אלרגית, באלו עם מחלה אלרגית תועד סיכון מוגבר למחלת פרקינסון (יחס סיכון מתוקן של 1.18, רווח בר-סמך 95% של 1.07-1.30) ובפרט, בחולים עם נזלת אלרגית תועד סיכון מוגבר למחלת פרקינסון (יחס סיכון מתוקן של 1.24, רווח בר-סמך 95% של 1.00-1.29).

ממצאי המחקר הצביעו על קשר בין מחלה אלרגית ובין סיכון מוגבר למחלת פרקינסון (יחס סיכון מתוקן של 1.24, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.52) בקרב אלו שלא עישנו מעולם, לא צרכו אלכוהול והקפידו על פעילות גופנית סדירה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי נזלת אלרגית מלווה בסיכון מוגבר למחלת פרקינסון, סיכון שנותר מוגבר גם בקרב אלו שהקפידו על אורח חיים בריא.

Allergol Int, Aug 5, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה