Allergy other

טיפול ב-Tezepelumab מפחית התלקחויות אסתמה לאורך כל עונות השנה (Ann Allergy Asthma Immunol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Annals of Allergy, Asthma and Immunology עולה כי טיפול ב- Tezepelumab (טזספייר) הפחית התלקחויות לאורך כל עונות השנה לעומת פלסבו בחולים עם אסתמה חמורה ולא-נשלטת, כולל חולים עם אלרגיה עונתית ורב-שנתית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תדירות התלקחויות אסתמה משתנה לאורך השנה בשל טריגרים עונתיים. Tezepelumab הינו נוגדן הומאני חד-שבטי המכוון כנגד Thymic Stromal Lymphopoietin. במחקר NAVIGATOR בשלב 3, הטיפול ב- Tezepelumab הפחית משמעותית את השיעור השנתי של התלקחויות אסתמה לעומת פלסבו בחולים עם אסתמה חמורה ולא-נשלטת.

החוקרים ביקשו להשלים ניתוח פוסט-הוק להערכת ההשפעה של Tezepelumab על התלקחויות אסתמה לאורך כל עונות השנה בקרב חולים שלקחו חלק במחקר NAVIGATOR.

מחקר NAVIGATOR היה מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, במסגרתו החולים חולקו באקראי ביחס 1:1 לקבלת Tezepelumab במינון 210 מ”ג או פלסבו, אשר ניתנו כזריקה תת-עורית אחת לארבעה שבועות, לאורך 52 שבועות. שיעור התלקחויות אסתמה שנתי נקבע לפי עונת השנה, כאשר הנתונים אודות חולים מחצי כדור הארץ הדרומי הומרו כך שיתאימו לעונות השנה בחצי כדור הארץ הצפוני.

מהנתונים עולה כי Tezepelumab הפחית את שיעור התלקחויות אסתמה השנתי בשיעור של 63% לעומת פלסבו (רווח בר-סמך 95% של 52-72%) בחורף, בשיעור של 46% (רווח בר-סמך 95% של 26-61%) באביב, בשיעור של 62% (רווח בר-סמך 95% של 48-73%) בקיץ ובשיעור של 54% (רווח בר-סמך 95% של 41-64%) בסתיו.

באקלימים תואמים, במהלך תקופת האביב (1 במרץ עד 15 ביוני) ועונת אמברוסיה (ספטמבר), הטיפול ב- Tezepelumab הפחית את שיעור ההתלקחויות השנתי ב-59% (רווח בר-סמך 95% של 29-77%) וב-70% (רווח בר-סמך 95% של 33-87%), בהתאמה.

בחולים עם אלרגיה רב-שנתית ובאלו עם אלרגיה עונתית, Tezepelumab הפחית את שיעור התלקחויות אסתמה השנתי לעומת פלסבו לאורך כל עונות השנה.

ממצאי המחקר מספקים עדויות נוספות התומכות ביעילות של Tezepelumab במגוון רחב של חולים עם אסתמה חמורה ולא-נשלטת.

 

Ann Allergy Asthma Immunol, Aug 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה