Allergy other

נתוני עולם-אמיתי תומכים ביעילות Dupilumab בחולים עם דלקת אאזנופילית של הוושט בדרגה חמורה (Clin Gastroenterol & Hepatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Gastroenterology and Hepatology מדווחים חוקרים על נתוני עולם-אמיתי התומכים ביעילות Dupilumab (דופיקסנט) לשיפור תסמינים, מאפיינים אנדוסקופיים והיסטולוגיים בחולים עם דלקת אאזנופילית של הוושט, בדרגה חמורה ועמידה לטיפול.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל 46 חולים עם דלקת אאזנופילית של הוושט בדרגה חמורה ועמידה לטיפול, אשר קיבלו מרשם לטיפול ב- Dupilumab במינון 300 מ”ג בזריקה תת-עורית כל שבוע או כל שבועיים.

בדיקת גסטרוסקופיה שימשה להערכת תגובה ההיסטולוגית, הערכת חומרה אנדוסקופית ושיפור תסמינים לפני ואחרי טיפול ב- Dupilumab.

במרבית החולים תועד שיפור אנדוסקופי, היסטולוגי ותסמיני עם Dupilumab, בהשוואה למצב טרם התחלת הטיפול התרופתי. שיא ספירת אאזנופילים ממוצע השתפר מ-70 אאזנופילים/שדה בעוצמה גבוהה ל-9 אאזנופילים/שדה בעוצמה גבוהה תחת Dupilumab ו-80% מהחולים השיגו הפוגה היסטולוגית (פחות מ-15 אאזנופילים/שדה בעוצמה גבוהה) בהשוואה ל-11% טרם התחלת טיפול ב- Dupilumab.

עוד מדווחים החוקרים על שיפור במאפיינים אנדוסקופיים תחת Dupilumab, עם ירידה משמעותית בתפליטים, טבעות ובצקת. מדד EoE Endoscopic Reference Score ירד מ-4.62 ל-1.89 (p<0.001). עם Dupilumab תועדה עליה משמעותית בקוטר הוושט לפני-הרחבה (מ-13.9 ל-16 מ”מ, p<0.001), ללא שינוי בשיעור סטריקטורות.

החוקרים מדווחים על שיפור גלובאלי בתסמינים ב-91% מהחולים בזמן טיפול ב- Dupilumab, בהשוואה ל-2% מהחולים טרם התחלת הטיפול התרופתי.

ממצאי מחקר עולם-אמיתי זה עולים בקנה אחד עם תוצאות מחקר קודם בשלב 3, אך באוכלוסייה בה מרבית המשתתפים לא היו נכללים במחקר לאור חומרת סטריקטורות וצורך בהרחבה. הטיפול ב- Dupilumab הדגים יעילות בתנאי עולם-אמיתי באוכלוסיית חולים עם דלקת וושט אאזנופילית בדרגה חמורה.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לקבוע את היעילות ארוכת הטווח של Dupilumab בתת-קבוצה זו של חולים עם דלקת וושט אאזנופילית, כמו גם לבחון אם ניתן להמליץ על Dupilumab בשלב מוקדם יותר באלגוריתם הטיפולי בתת-קבוצה זו של חולים עם מחלה חמורה.

Clin Gastroenterol & Hepatol, Sep 1, 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה