Allergy other

יעילות ובטיחות Benralizumab בקשישים עם אסתמה חמורה (J Asthma)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Asthma מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים מעל גיל 65 שנים, Benralizumab (פסנרה) מהווה טיפול בטוח ויעיל  כנגד אסתמה אאזנופילית חמורה, ללא הבדלים משמעותיים בתוצאות הטיפול בהשוואה לחולים צעירים יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שיעורי הימצאות אסתמה במבוגרים מעל גיל 65 שנים נעים סביב 12-14%, כאשר 10% מהם סובלים מאסתמה חמורה. מחקרים קודמים דיווחו על שיעורי תמותה גבוהים יותר בקרב קשישים מעל גיל 65 שנים עם אסתמה, עם שיעורים גבוהים במיוחד באלו מעל גיל 80 שנים. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של Benralizumab בתת-קבוצה של קשישים (מעל גיל 65 שנים) עם אסתמה אאזנופילית חמורה ולא-נשלטת.

המחקר הרטרוספקטיבי, רב-מרכזי, כלל 72 חולים מעל גיל 18 שנים מתשעה בתי חולים, עם אסתמה חמורה ולא-נשלטת. המשתתפים קיבלו לפחות שלוש מנות Benralizumab, אשר ניתנו לפני 30 באפריל, 2021. בתת-ניתוח של הנתונים השוו החוקרים את התוצאות בין חולים מעל גיל 65 שנים ובין אלו מתחת לגיל 65 שנים.

מבין 72 חולים עם אסתמה חמורה שעברו בדיקות סקר, 54 חולים נכללו במחקר, כולל 12 חולים מעל גיל 65 שנים.

בקרב קשישים מעל גיל 65 שנים תועד שיפור מובהק סטטיסטית בתפקוד הריאתי, במדדי ACT ( או Asthma Control Test) ו-mini-AQLQ (או Asthma Quality of Life Questionnaire) עם Benralizumab. בנוסף, ב-9 חולים (75%) לא תועדו התקפי אסתמה (P=0.0047), מחצית מהחולים (שלושה מבין שישה חולים) הצליחו להפסיק את הטיפול הפומי בקורטיקוסטרואידים (p=0.008) ולא תועדו אירועים חריגים עם Benralizumab במהלך 20 חודשי מעקב.

ממצאי המחקר תומכים בבטיחות ויעילות Benralizumab לטיפול בקשישים עם אסתמה. לנתונים אלו חשיבות רבה מאחר ומדובר באוכלוסיית חולים עם מחלות רקע רבות, הנוטלים תרופות רבות וסובלים מאיכות חיים ירודה.

J Asthma, Sep 22, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה