Allergy other

טיפול ב-Tezepelumab משפר תפקוד ריאתי ופקק ריר במבוגרים עם אסתמה (N Eng J Med Evid)

במבוגרים עם אסתמה לא-מאוזנת בדרגה בינונית-עד-חמורה תועדה ירידה במדדי פקק ריק עם Tezepelumab (טזספייר), ירידה אשר הייתה בקורלציה עם שיפור בתפקוד הריאתי, כך עולה מתוצאות מחקר שפורסמו בכתב העת NEJM Evidence. 

המדגם כלל 82 חולים ממחקר CASCADE אשר השלימו בדיקת CT בתחילת המחקר ולאחר קבלת טיפול תת-עורי ב- Tezepelumab במינון 210 מ”ג (37 חולים) או פלסבו (45 חולים) כל ארבעה שבועות למשך לפחות 28 שבועות.

בתחילת המחקר, 21 חולים (56.8%) בזרוע הטיפול ו-14 חולים (31.1%) בזרוע הפלסבו אובחנו עם פקק ריר. בתום הטיפול, ב-37.8% מהחולים בזרוע הטיפול וב-13.3% מאלו בזרוע הפלסבו לא הייתה עוד עדות לפקק ריר. בנוסף, השינוי האבסולוטי במדדי פקק ריר עמד בממוצע על 1.7 בזרוע הטיפול לעומת 0.0 בזרוע הפלסבו.

הירידה במדדי פקק ריר הייתה בקורלציה עם ירידה בספירת אאזנופילים בדם בזרוע הטיפול (r = 0.28), אך לא בזרוע הפלסבו (r = 0.09). בדומה, תוארה קורלציה בין ירידה במדדי פקק ריר ובין עליה במדדי FEV1 בזרוע הטיפול (r = -0.51), אך לא בזרוע הפלסבו (r = 0.02).

הקורלציות הללו נותרו עם עליה בקצב FEV (או Forced Expiratory Flow) בין 25% ו-75% (או FEV 25-75%) בקבוצת הטיפול (r = -0.54), אך לא בזרוע הפלסבו (r = 0.04).

בקבוצת הטיפול תועדו קורלציות בין ירידה במדדי פקק ריר ובין ירידה בריכוז EDN (או Eosinophil-Derived Neurotoxin) בדם ובנוזל ברונכואלבאולרי, אך לא תועדה קורלציה משמעותית בזרוע הפלסבו. ירידות אלו עמדו בקורלציה עם שטח לומן גדול יותר בדרכי אוויר ברמה 4 (r = -0.41) וברמה 5 (r = -0.44) בזרוע הטיפול, אך לא בזרוע הפלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו מעידים כי ירידה במדדי פקק ריר הינה חלק מהשפעה התרפויטית של Tezepelumab בחולים עם אסתמה לא-נשלטת בדרגה בינונית עד חמורה.

N Eng J Med Evid, Sep 20, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה