Allergy other

שימוש בקנאביס עשוי להביא לעליה בסיכון לתמותה ותחלואה עקב התלקחויות אסתמה (מתוך כנס CHEST)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם CHEST עולה כי שימוש בקנאביס עלול להביא לעליה בסיכון לתמותה והנשמה מלאכותית בחולים עם התלקחות אסתמה חדה.

מדגם המחקר כלל 406,800 חולים ממאגר National Inpatient Sample שאושפזו בשל התלקחות אסתמה חדה בין 2016 ו-2019, כולל 16,915 חולים אשר השתמשו בקנאביס. הגיל החציוני של חולים שהשתמשו בקנאביס עמד על 35 שנים, בהשוואה לגיל ממוצע של 51 שנים באלו ללא שימוש בקנאביס.

בקרב חולים אשר השתמשו בקנאביס תועד סיכון גבוה יותר מכפליים לתמותה (יחס סיכויים של 2.18, רווח בר-סמך 95% של 1.76-2.71), הנשמה מלאכותית (יחס סיכויים של 1.42, רווח בר-סמך 95% של 1.36-1.49) ושינוי מצב הכרה (יחס סיכויים של 1.27, רווח בר-סמך 95% של 1.42-1.87). לא תועדו הבדלים בשיעורי דלקת ריאות חיידקית או אלח-דם בין חולים שהשתמשו בקנאביס ואלו שלא השתמשו בקנאביס.

ממצאים אלו מעידים כי בחולים עם התלקחות אסתמה, שימוש בקנאביס מלווה בסיכון מוגבר לתמותה והנשמה מלאכותית. מנגד, שימוש בקנאביס לא לווה בעליה משמעותית סטטיסטית בסיכון לדלקת ריאות או אלח-דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי על חולי אסתמה להימנע משימוש בקנאביס, העלול להזיק ולהביא לעליה בסיכון לתחלואה ותמותה.

מתוך כנס CHEST

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה