Allergy other

מצב סוציו-אקונומי עשוי להשפיע על שכיחות אלרגיה למזון בילדים (מתוך כנס ה-ACAAI)

בילדים ממוצא אסיאתי-אמריקאי תועדו שיעורים נמוכים יותר של אנפילקסיס ושיעור גבוה יותר של אחזקת ביטוח רפואי פרטי ותחלואה נלווית באטופיק דרמטיטיס, ממצאים המעידים על חשיבות אפשרית של התנאים הסוציו-אקונומיים על תוצאות אלרגיה למזון, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology.

מדובר במחקר העוקבה הגדול ביותר של ילדים ממוצא אסיאתי-אמריקאי, כאשר החוקרים ביקשו לבחון הבדלים בגזע/מוצא אתני במטרה להבין טוב יותר הבדלים במאפיינים הבריאותיים ולזהות גורמים התורמים לחלק מהתוצאים הללו.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל 433 ילדים מתחת לגיל 12 שנים, כאשר רבע מהם היו ממוצא אסיאתי- אמריקאי, 43% היו לבנים, 20% היו ממוצא אפריקאי-אמריקאי ו-12% היספאנים.

שיעורי אבחנה נלווית של אטופיק דרמטיטיס היו גבוהים יותר משמעותית בקרב ילדים ממוצא אסיאתי-אמריקאי (87%), בעוד שבשלוש הקבוצות האחרות השיעורים נעו בין 75% ו-78%. עם זאת, בקרב ילדים ממוצא אסיאתי-אמריקאי תועדו השיעורים הנמוכים ביותר של אירועי אנפילקסיס על-רקע אלרגיה למזון (3% בלבד), ממצא אשר הפתיע את החוקרים, שכן תועדו שיעורים הרבה יותר גבוהים באוכלוסיות אחרות, כולל אלו ממוצא אפריקאי-אמריקאי (31%), היספאנים (21%), או לבנים (18%).

שיעורי אחזקת ביטוח פרטי היו גבוהים יותר משמעותית בקרב ילדים ממוצא אסיאתי-אמריקאי (76%) ולבנים (68%), בהשוואה לילדים ממוצא אפריקאי-אמריקאי (38%) והיספאנים (41%).

שיעורי אסתמה בקרב ילדים ממוצא אסיאתי-אמריקאי היו דומים לאלו שתוארו בגזעים אחרים, כמו גם פרופיל דומה של אלרגנים במזון. ילדים אלו היו אלרגיים בשכיחות הגבוהה ביותר לבוטנים (47%), ביצים (47%), אגוזי עצם (34%) וחלב פרה (14%).

ממצאי המחקר מציעים כי בילדים ממוצא אסיאתי-אמריקאי תנאים סוציו-אקונומיים שונים העשויים לתרום להבדלים בשיעורי אלרגיה למזון באוכלוסייה זו.

מתוך כנס ה-ACAAI

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה