AMD

בכנסת רואים קדימה: 1 מכל 6 אנשים בגיל השלישי בישראל מאבד בהדרגה את ראייתו

עמותת נמ”ג תקיים יום בדיקות עיניים בכנסת במטרה להעלות את המודעות למחלת הנמ”ג ניוון מרכז הראייה ברשתית העין AMD

ביום רביעי ה-30/3/2011 החל משעה 10.00 ועד 16.00 תקיים עמותת נמ”ג בדיקות עיניים לחברי הכנסת ובאי המשכן, בשיתוף עם “בית חולים הדסה”, את הבדיקה יקיימו רופאי עיניים מ”בית החולים הדסה”, בראשותו של ד”ר שחר פרנקל, רופא עיניים בכיר, במטרה להעלות את המודעות לצורך בקיום בדיקות עיניים שגרתיות וקבועות בקרב האוכלוסייה המבוגרת, בכדי לאתר קבוצות סיכון למחלת הנמ”ג אשר גורמת בהדרגה לעיוורון. במהלך היום יחולקו חומרי הסברה על המחלה ועל דרכי ההתמודדות עימה.

בארץ חיים כ-190.000 חולי נמ”ג ועל פי הסקרים 1 מכל 6 מבני גיל 65 ומעלה מאבד בהדרגה את הראייה המרכזית כתוצאה מהמחלה. נמ”ג היא מחלה ניוונית קשה, כרונית ותורשתית שפוגעת בראייה המרכזית (הממוקדת), היא פוגעת ביכולת להבחין בפרטים וע”י כך מגבילה, עד הרס מוחלט, את האפשרות לקרוא, לכתוב, לזהות פנים, לצפות בטלוויזיה, בהצגות ובהופעות, להפעיל מחשוב ומכשור, להתנהל בבית ובחוץ להבחין במקשי הטלפון, תוויות מחירים ומספרי קווי-אוטובוס, וכמובן לנהוג.

עמותת נמ”ג פועלת בכדי לתת מענה, להקל ולסייע לאנשים, וזאת באמצעות הסברה, העלאת המודעות למחלה, קיום קבוצות תמיכה בקרב חולים, קיום סדנאות ל”ראייה היקפית” והענקת תמיכה לחולים ולבני משפחותיהם בהתמודדות היומיומית עם המחלה.

ד”ר גדעון נאור, יו”ר עמותת נמ”ג מציין כי “למחלת נמ”ג מודעות נמוכה ביותר וכך גם לגורמי הסיכון ולדרכי הטיפול בה. חולים רבים מאבדים את ראייתם ולא יודעים שניתן למנוע זאת. הוא פונה לאנשים מעל גיל 50 ומעלה, וקורא להם לבצע בדיקות ראייה על בסיס קבוע”.

רקע על המחלה

בישראל חיים כ-190,000 חולים בנמ”ג-AMD על סוגיו ושלביו השונים, רבים מהם לא מודעים למחלתם עד אשר כבר מאוחר מדי, והיא פוגעת קשות באיכות חייהם. כ-20,000 מהם חולים במצב מתקדם, בשלב ה”רטוב” של המחלה, בו כבר קיימת פגיעה ממשית בראייה עד לכדי עיוורון.

בדיקת עיניים פשוטה, שגרתית וקבועה אצל רופא עיניים (עדיף מומחה רשתית), אחת לשנה תאפשר גילוי מוקדם ואף תפחית ותמנע את אובדן הראייה. טיפול חדשני יכול לייצב ו/או לעכב את הירידה בראייה, כך שככל שמקדימים לאבחן ניתן להציל אחוז גבוה יותר מהראייה שטרם נפגעה.

רופאי העיניים בעולם המפותח ובישראל קוראים לאנשים בגילאי 50+ להקפיד על אורח חיים בריא המשלב קיום בדיקות קבועות אחת לשנה לשם גילוי מוקדם. בין גורמי הסיכון לנמ”ג ניתן למנות: גיל מתקדם, גורם תורשתי  ועישון (הסיכון למעשנים ללקות במחלה הוא פי 3 לעומת לא מעשנים).

ליצירת קשר עם עמותת נמ”ג www.namag.org.il

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה