AMD

Aflibercept במינון גבוה מרווח את הטיפולים עבור מחלות מקולריות (American Society of Retina Specialists 2023 Annual Meeting)

עין
מחקר חדש שהוצג במפגש השנתי ה-41 של האגודה האמריקאית של מומחי הרשתית, הראה כי מתן Aflibercept במינון של 8 מ"ג יעיל עבור מחלות מקולריות

מחקר חדש שהוצג במפגש השנתי ה-41 של האגודה האמריקאית של מומחי הרשתית, הראה כי מתן Aflibercept במינון של 8 מ”ג יעיל עבור מחלות מקולריות. בהשוואה לטיפול במינון של 2 מ”ג, המינון הגבוה האריך את משך ההשפעה של הטיפול ואיפשר את מתן התרופה במרווחים גדולים יותר של 12 או 16 שבועות במקום במרווחים של 8 שבועות. המחקר שכלל יותר מ-1000 מטופלים מעל גיל 50 מצא כי עד שבוע 16, ל-63% מהמטופלים שטופלו במינון הגבוה לא היו נוזלים בתת-השדה המרכזי בהשוואה ל-52% מהמטופלים שטופלו במינון הנמוך (P < .01). תוצאות דומות נצפו בקרב מטופלים עם או ללא PCV (Polypoidal Choroidal Vasculopathy). יש לציין כי לאחוז גדול יותר מהמטופלים עם PCV שטופלו במינון של 8 מ”ג היתה הפחתה בכמות הנוזלים בתת-השדה המרכזי בהשוואה למטופלים שטופלו במינון הנמוך (66% לעומת 63%). בנוסף, 86% מהמטופלים עם PCV שטופלו במינון הגבוה שמרו על מרווחי טיפול של 12 שבועות.

מחקר אחר הראה שיפור דומה בחדות ראייה מתוקנת מיטבית (best-corrected visual acuity – BCVA) בין מטופלים עם עובי רשתית תת-שדה מרכזי של פחות מ-400 מיקרומטר לבין מטופלים עם עובי של 400 מיקרומטר ויותר. ערכי ה-BCVA בשבוע 48 למחקר הנוכחי היו דומים, ללא קשר להבדלים ב-BCVA ההתחלתי. יש לציין כי פרופילי הבטיחות היו דומים עבור שני המינונים, כך שיותר מ-1000 מטופלים קיבלו את המינון הגבוה, ואף לא אחד סבל מאנדופתלמיטיס, וסקולוטיס המורגי ברשתית או אוטם עצב הראייה.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה