Arthritis other

עדויות חדשות תומכות בתוצאות ארוכות-טווח של הטיפול ב-Bimekizumab בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (מתוך כנס EULAR)

מנתונים ארוכי-טווח ממחקר BE COMPLETE שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-European Congress of Rheumatology עולות עדויות חדשות התומכות ביעילות ובטיחות טיפול ארוך-טווח ב- Bimekizumab (בימזלקס) במבוגרים עם דלקת מפרקים פסוריאטית.

הנתונים ארוכי הטווח הנוכחיים מבוססים על מחקר הארכה בתווית-פתוחה, BE VITAL, המבוססים על תוצאות מחקר BE COMPLETE, מחקר בשלב 3, בן 16 שבועות.

מהתוצאות עולה כי בחולים שטופלו ב- Bimekizumab תועד שיפור חיובי וממושך בדלקת מפרקים פסוריאטית. הנתונים הצביעו על תגובה קלינית ממושכת במגוון ביטויים של המחלה ובאוכלוסיות מטופלים שונות למשך עד שנה אחת.

החוקרים דיווחו כי 51.7% מהחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית שטופלו ברציפות ב- Bimekizumab במינון 160 מ”ג כל ארבעה שבועות השיגו שיפור של לפחות 50% במדד ACR (או American College of Rheumatology) לאחר 52 שבועות. בנוסף, 40.6% מהחולים שחצו מזרוע הפלסבו לזרוע טיפול ב- Bimekizumab לאחר 16 שבועות השיגו תוצאה דומה.

עד לתום המחקר, שיעורי ריפוי של העור עמדו על 65.9% מהחולים שקיבלו טיפול רציף ב- Bimekizumab ועל 60.2% בקרב אלו שחצו מזרוע הפלסבו לזרוע הטיפול הפעיל. יתרה מזאת, ב-47.2% מהחולים שטופלו ברציפות ב- Bimekizumab וב-33.1% מאלו שחצו מזרוע הפלסבו לקבלת Bimekizumab תועדה פעילות מחלה מינימאלית לאחר 52 שבועות.

באשר לבטיחות התרופה, החוקרים מדווחים כי 62.6% מהחולים אובחנו עם לפחות אירוע חריג אחד על-רקע הטיפול התרופתי, כאשר ב-5.9% מהמטופלים דווח על אירוע חריג חמור. זיהומי קנדידה זוהו כתופעת הלוואי הנפוצה ביותר, אשר תוארה ב-6.4% מהחולים שדיווחו על תסמינים בדרגה קלה או בינונית.

בסיכומו של דבר, 6 מבין 10 חולים שטופלו ב- Bimekizumab השיגו ריפוי עורי מלא לאחר 52 שבועות. בנוסף, לאחר 52 שבועות טיפול, ב-51.7% מהחולים השיגו שיפור של 50% בתגובה לפי ACR.

מתוך כנס EULAR

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה